TG25 Valorant

Kapittel 1. Innledende bestemmelser

1-1.Virkeområde

Dette reglement gjelder alle kamper og konkurranser innenfor spillet Valorant som organiseres av Good Game AS, og herunder Gamer.no. For kamper og konkurranser organisert av brukere eller eksterne partnere gjelder egne bestemmelser.

1-2. Definisjoner

  1. Med periode menes del av kamp som i forbindelse med serie eller turneringsspill med parametere listet i pkt. 3-3. En periode spilles til det kåres en vinner gjennom flere metoder, og her gjelder de kriterier som ble oppnådd først:
    • Et lag vinner 13 runder
    • Alle rundene fullføres
    • Et lag gir / trekker seg
  2. Med kamp menes et bestemt antall perioder som til sammen utgjør én kamp. En kamp avsluttes når en av lagene har oppnådd seier i majoriteten av kampene der det er spesifisert et oddetall mengde perioder. Der lagene spiller et bestemt antall perioder regnes kampen for avsluttet når alle periodene er ferdigspilt.

Kapittel 2. Før kampen, kampforberedelser

2-1. Bestemmelser ved offline arrangement

  1. Lag plikter seg til å møte i god tid før oppsatt kamp. Se utfyllende informasjon og retningslinjer rundt oppmøte ved offline arrangement i Kampreglement kapittel 11.
  2. Spillere vil få designert en tidsperiode hvor de skal få tid til å gjøre forberedelser rundt oppsett, kalibrering av utstyr, testing av utstyr og innstillinger, samt oppvarming. Lag vil få beskjed om og mer informasjon om dette i god tid i forveien.
  3. Skulle spiller eller lag oppleve teknisk feil ved enten utstyr, programvare, eller oppsett bes spiller eller laget ta direkte kontakt med administrator for kampen eller Gamer.no.
  4. Gamer.no gjennom tilknyttet personell eller administrator vil være behjelpelig med å løse problemer som spillere og lag måtte støte underveis i forberedelsene.
  5. Det forventes at spillere og lag skal finne ut av problemer som berører oppsett, programvare, innstillinger, og annet i den designerte forberedelsesperioden. En administrator kan velge å utsette kampstart der dette er nødvendig og gyldig grunn foreligger.

2-2. Spilleberettigelse

  1. I 1. divisjon må deltakere ha fylt 16 år for å delta.

2-2. Overganger

  1. For ligaspill gjelder overgangsreglene slik de er beskrevet i Kamp- og konkurransereglementet § 2-4 Overganger.

Kapittel 3. Kampavvikling

3-1. Klientinnstillinger

  1. All bruk av scripts er forbudt
  2. All bruk av tilleggsprogrammer som innvirker på spillklienten er forbudt

3-2. Tjenerinnstillinger

  1. Alle kamper skal settes opp med følgende innstillinger:
    • Custom game
    • Modus: Tournament Mode med «Overtime: Win by Two» skrudd på
    • Cheats: Off
    • Server: Stockholm, med mindre lagene enes om noe annet.

3-3. Kampformat

  1. Antallet perioder i et oppgjør kan variere for den enkelte turnering, samt spesifikke runder i turnering, men kan for eksempel være best av 1, best av 2, best av 3, eller best av 5.
  2. En periode regnes som ferdigspilt når et lag når 13 rundeseiere på et kart (MR12).
  3. Kart som benyttes i Gamer.nos turneringer og seriespill vil annonseres på de respektive turnerings- og seriesider.
  4. Hvis ikke annet er kommunisert, benytter Gamer.no Riot Games' offisielle liste over konkurransekart
  5. Lagene har kun lov til å bruke de to taktiske pausene som er innebygget ved bruk av Tournament Mode.

Kapittel 4. Spilleregler

4-1. Bugs, handlinger som ikke er tillat

  1. Det er ikke tillatt å utnytte ukjente bugs som gir en klar fordel til ett av lagene. Utnyttelse av slike bugs kan føre til diskvalifisering.
  2. Alle spillere skal oppføre seg på en ordentlig måte. Dette gjelder ved spamming i ingame chat o.l. Det er bare lagkapteiner som får lov til å skrive i ingamechat under hele kampen (unntak er ord som GLHF, GH, GG ol.)

4-2. Tilkjenning av seier i kamp

  1. Gamer.no reserverer seg retten til å tilkjenne et lag seier til tross for at en administrator har vedtatt omstart av perioden der Gamer.no finner det nødvendig. Tilkjenning av seier vil kun skje der det med liten tvil kan stadfestes at et lag ikke kan unngå tap. Følgende kriterier vil bli brukt i en slik evaluering:
    • Ved at kampforløpet fullføres i tråd med pkt. 3-2. Lag med flest poeng der hvor uavgjort ikke er mulig vil tilkjennes seier.
    • Hvor lag trekker seg, vil motstanderlag tilkjennes seier. Jmf. Kampreglement pkt.

4-3. Etter perioden

  1. Administrator skal bekrefte resultat av respektive periode og/eller kamp.
  2. Det gis 15 minutter pause mellom perioder i en seriekamper.
  3. Det gis 5 minutter pause mellom perioder i turneringssammenheng. Dette er uavhengig av hvor mange kamper perioden består av. F.eks: Best av 1, best av 3 osv.

4-4. Etter kampen

  1. Ved turneringsspill i online regi skal taperlaget registrere resultatet i turneringsystemet. Der dette ikke er mulig skal taperlaget rapportere resultatet til administrator for kampen.
  2. Ved seriespill, se kampreglement pkt. 4-5 (1-4) for registrering og innsending av kamprapport.

Se også