No Rest for the Wicked

– Vi skal jobbe med No Rest for the Wicked i fem til ti år til

Moon Studios har store planer for sitt nyeste spill.

Private Division

TLDR

  • Moon Studios har lansert sitt nyeste spillprosjekt, actionrollespillet No Rest for the Wicked, i «early access», men understreker at det er langt fra ferdigutviklet.
  • Teamet bak spillet har planer for videre utvikling og forbedring lenge etter den fullverdige lanseringen, og studiosjef Thomas Mahler sammenligner det med Ringenes herre i omfang.
  • Moon Studios har tenkt å jobbe med No Rest for the Wicked i minst fem til ti år til, og det er usikkert når en eventuell oppfølger til Ori-serien vil komme.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

Det nærmer seg to uker siden Moon Studios – best kjent for plattformserien Ori – slapp sitt nyeste spillprosjekt i «early access». Actionrollespillet No Rest for the Wicked har enda et stykke igjen til den fullverdige lanseringen, og arbeidet kommer til å fortsette lenge etterpå.

Som studiosjef Thomas Mahler nylig forklarte på X, har teamet fått mange spørsmål om fremtidsplanene for No Rest for the Wicked. Mange spillere virker å tro at spillet skal få sin endelige lansering, og så er det over og ut. Det stemmer imidlertid ikke, forteller Mahler.

– Folkens, vi er ikke i nærheten av å være ferdige med No Rest for the Wicked. Det er så mye mer som vi allerede har bygget som ingen av dere engang vet om, og vi ønsker å levere dette på mesterlig vis.

Artikkelen fortsetter nedenfor.

Ifølge Mahler markerer «early access»-perioden bare begynnelsen for spillet. Teamet har allerede lagt planer for alt som skal skje etter lansering av fullversjonen, og beskriver spillet som Moon Studios versjon av Ringenes herre.

– For å trekke denne analogien videre, er det vi har gjort så langt det samme som en forhåndsvisning av de første bitene. [Lansering av fullversjonen] vil bli som vår Ringens brorskap. Og som dere alle vet, er det mye som skjer etter det, sa Mahler og konstaterte:

– For å være helt tydelig; Vi skal jobbe med No Rest for the Wicked i fem til ti år til.

Dette spillet forblir altså hovedfokus for Moon Studios i lang tid fremover. På spørsmål om Ori-serien, antydet studiosjefen at fans må belage seg på å vente enda en stund.

– Jeg håper dere nå forstår hvorfor vi ikke kommer til å lage Ori 3 i nær fremtid.

LES OGSÅ: Slik blir det å spille Hobbit-simulatoren Tales of the Shire »

Siste fra forsiden