Call of Duty: Warzone 2.0 har vært mye omdiskutert siden battle royale-oppfølgerens lansering i november. Endringene fra det første Warzone har ikke lykkes så godt som Infinity Ward hadde håpet, og nå tar utvikleren grep.
LES OGSÅ: Kunne vært godkjent om dette var utviklerens første battle royale-forsøk »
Via spillets nettsider la teamet denne uken ut en liste over omfattende justeringer til spillopplevelsen. Disse rulles ut 15. februar, sammen med Warzone 2.0s nye innholdssesong.
Store endringer
Blant annet kan spillere vente seg en overhaling av «loot»-systemet. I stedet for å måtte gå inn i menyer for å plukke opp utstyr, vil alt man finner nå ligge strødd på bakken – enten det er fra åpning av et skap eller sakene til en fiende du har knertet.
Videre forsvinner ryggsekkoppgraderinger helt fra battle royale-modusen. Du må dermed klare deg med standardsekken, og kan ikke bære med deg like mange gjenstander – for eksempel «self revives» – som før. Den skuddsikre vesten med kun to rustningsplater går også bort, og alle spillere utstyres med tre plater fra de hopper ut av flyet.
Gulagen – som lar deg kjempe for en sjanse til å vende tilbake fra de døde – blir også annerledes. I stedet for kamper mellom to lag på to spillere, går Infinity Ward tilbake til én-mot-én, slik som det var i Warzone.
Seier i Gulagen gir deg også mer penger, slik at du raskere kan komme deg på beina igjen. Totalt sett vil man også finne og tjene opp mer kontanter enn før. Unntaket er oppdragene man utfører, som vil gi litt mindre penger.
Loadouts er også kommet for å bli, og disse blir litt billigere å plukke opp fra kjøpsstasjoner. Det vil også koste mindre å kjøpe seg ett og ett Loadout-våpen, og spillet introduserer Perk-pakker slik at du kan få spesialegenskaper selv om du ikke finner en Loadout-boks.
DMZ-omstart, blir lettere
Fans av den Escape from Tarkov-lignende modusen DMZ kan også vente seg endringer. Den største justeringen er at hele greia begynner på nytt igjen, og spillere mister all fremdrift, våpen og andre gjenstander man har plukket opp.
Inn kommer en haug nye oppdrag, som ikke blir like strevsomme denne gangen. Ifølge utvikleren ble oppdragene for vanskelige for raskt etter hvert som spillere gjorde fremskritt, og vanskelighetsgraden senkes noen hakk. Datastyrte fiender vil også bli litt letter å hamle opp med.
På tvers av hele Warzone-fjøla – battle royale og DMZ – jobber Infinity Ward videre med å stabilisere opplevelsen og unngå krasj. Balanseendringer for våpen skal også inn, men hvordan dette blir er enda ikke bekreftet.
Utvikleren har heller ikke sagt noe mer om det nye kartet og Resurgence-modusen. Mer informasjon om dette er ventet neste uke.
Flerspillerdelen til Call of Duty: Modern Warfare II får også et lass med endringer, inkludert nye kart og moduser. Du kan lese mer om alt som kommer på spillets nettsider.
LES OGSÅ: Nytt konseptbilde fra flerspillerspillet basert på The Last of Us »