Torment: Tides of Numenera kommer likevel ikke ut i år. Spillet skal nå lanseres en gang i løpet av 2017s første kvartal. Dette blir dermed den tredje gangen spillet utsettes, etter at det egentlig var planlagt lansert på tampen av 2014.
To grunner
InXile forteller at det er to grunner til at de må utsette spillet nok en gang. For det første er de ikke ferdig med å polere ned de ujevne uferdige kantene, og mer testing må til før alt er på plass. For det andre er det å oversette det svært ordrike spillet til andre språk en langtekkelig og dyr prosess.
Sistnevnte har resultert i at utvikleren nå har signert en kontrakt med utgiverhuset Techland, melder Eurogamer. De skal bistå studioet med å komme seg velberget i mål.
– Vi vet det er frustrerende å måtte vente litt lenger, men vi har kommet så langt. Jeg husker hvordan det var å måtte utsette Baldur's Gate 1 til januar på en lignende måte, men det endte opp med å være det riktige valget, og vi vet hvordan folk har gode minner fra spillet nå. Disse valgene er aldri enkle, men fra dag én har målet vært å utvikle Torment til det mesterverket dere fortjener å få, skriver InXile-sjef Brian Fargo til de som har støttet prosjektet på Kickstarter.
Kickstarter-støttere får Early Access
Siden januar har spillere kunnet få en smakebit av rollespillet gjennom en uferdig Early Access-variant for 300 kroner. For å prøve å stilne rollespillhungeren til de mest hardbarkede fansene vil InXile nå gi Early Access-versjonen av spillet gratis til alle som har støttet selskapet med 20 dollar eller mer.
Torment: Tides of Numenera blir et isometrisk rollespill, tungt inspirert av Black Isles kultklassiker Planescape: Torment. Som i inspirasjonskilden skal det være mulig å fullføre hele spillet uten å slåss, om man heller ønsker å snakke seg ut av vanskelige situasjoner.
Vi satte pris på InXiles forrige rollespill.
Wasteland 2 har innlevelsen og mystikken fra Fallout 2 »