Torment: Tides of Numenera utsettes til 2017

InXile har også sikret seg en utgiver.

InXile Entertainment

Torment: Tides of Numenera kommer likevel ikke ut i år. Spillet skal nå lanseres en gang i løpet av 2017s første kvartal. Dette blir dermed den tredje gangen spillet utsettes, etter at det egentlig var planlagt lansert på tampen av 2014.

To grunner

InXile forteller at det er to grunner til at de må utsette spillet nok en gang. For det første er de ikke ferdig med å polere ned de ujevne uferdige kantene, og mer testing må til før alt er på plass. For det andre er det å oversette det svært ordrike spillet til andre språk en langtekkelig og dyr prosess.

Torment: Tides of Numenera.
InXile Entertainment

Sistnevnte har resultert i at utvikleren nå har signert en kontrakt med utgiverhuset Techland, melder Eurogamer. De skal bistå studioet med å komme seg velberget i mål.

– Vi vet det er frustrerende å måtte vente litt lenger, men vi har kommet så langt. Jeg husker hvordan det var å måtte utsette Baldur's Gate 1 til januar på en lignende måte, men det endte opp med å være det riktige valget, og vi vet hvordan folk har gode minner fra spillet nå. Disse valgene er aldri enkle, men fra dag én har målet vært å utvikle Torment til det mesterverket dere fortjener å få, skriver InXile-sjef Brian Fargo til de som har støttet prosjektet på Kickstarter.

Kickstarter-støttere får Early Access

Torment: Tides of Numenera.
InXile Entertainment

Siden januar har spillere kunnet få en smakebit av rollespillet gjennom en uferdig Early Access-variant for 300 kroner. For å prøve å stilne rollespillhungeren til de mest hardbarkede fansene vil InXile nå gi Early Access-versjonen av spillet gratis til alle som har støttet selskapet med 20 dollar eller mer.

Torment: Tides of Numenera blir et isometrisk rollespill, tungt inspirert av Black Isles kultklassiker Planescape: Torment. Som i inspirasjonskilden skal det være mulig å fullføre hele spillet uten å slåss, om man heller ønsker å snakke seg ut av vanskelige situasjoner.

Vi satte pris på InXiles forrige rollespill.
Wasteland 2 har innlevelsen og mystikken fra Fallout 2 »

Ledige stillinger
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (2)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Gunman1986
9 år siden

Klarte å aldri å sette meg inn i orginale spillet, foretrekker Arcanum hvor en kan velge mellom intelligent charisma gentleman gnom og retarded ogre som knuser seg gjennom storyn. Combat systemet var like ille i begge men at de fortsatt er elsket i dag selv om gameplayen ikke var det beste er noe Bethesda og de andre devsn burde reflektere over. Fallout 4 var jo noe drit. That being said så digget jeg Torment til jeg satt meg fast et stykke inn i spillet uten å komme videre før jeg ga opp, men misliker at det ikke er open world slik at en kan kuke rundt med andre ting til en endelig forstår hva en skal gjøre.

 

Men hvis jeg må velge mellom open world med elendig script eller streamlined onrail spill med bra script så velger jeg the latter. Men forstår ikke hvorfor vi ikke får et nytt Arcanum spill, det ville vært så konge med dagens grafikk og mulighet til multiplayer.

Onkel Kompost
9 år siden

Det er jo litt dumt at de utsetter det mer nå. Sikkert noen kritiske røster som øker i volum da. Men vi får se, om og i så fall når det kommer. Var det verdt det?

Siste fra forsiden