The Wolf Among Us 2 vil likevel ikke lanseres i år. Det bekreftet utvikler Telltale Games denne uken via Twitter.
I et lengre intervju med IGN forklarte Telltale-sjef Jamie Ottilie at det er flere grunner for utsettelsen. I hovedsak handler det imidlertid om at studioet ønsker å unngå såkalt «crunch», altså at de ansatte blir overarbeidet.
Ottilie bekreftet at prosjektet har tatt lenger tid på grunn av overgangen til Unreal Engine 5, som skjedde midt oppi koronapandemien. Å få spillet ferdig til lansering i år ville derfor krevd litt for mye av teamet, som ikke ville gagnet hverken de ansatte eller spillere.
– Hvis vi gir ut dette spillet og det ikke er klart, vil vi bli revet i fillebiter. Forventningene er ganske høye, og vi trenger mer tid for å møte dem og vi ønsker å være stolte av spillet og vite at dette er det beste spillet vi kunne ha laget, sa Ottilie.
Etter planen kommer fortsettelsen på eventyret om Bigby derfor en gang i løpet av 2024.
Som vi har rapportert tidligere er det en ny utgave av Telltale som styrer The Wolf Among Us 2. Spillet ble egentlig kansellert da det opprinnelige studioet stengte sine dører i 2018, men ble plukket opp igjen under nye eiere.
Til IGN presiserer Ottilie at dette The Wolf Among Us 2 startet utviklingen helt forfra igjen. Teamet bruker altså ikke noe av arbeidet som opprinnelig ble gjort på oppfølgerspillet.
Vi likte for øvrig det første The Wolf Among Us veldig godt.
– The Wolf Among Us er et svært godt eventyrspill, som ved siden av å ha flere bokstavelige eventyr knyttet til seg, også er en riktig så interessant fabel i og for seg selv. Historien om Fabletown og Bigby Wolf har allerede blitt nøye fortalt i tegneserien Fables, men Telltale har jammen meg klart å lage en helt egen fortelling som ikke bare passer perfekt inn i universet, men også utvider det på en god måte, skrev Espen Jansen etter lanseringen i 2014.
LES OGSÅ: Rykter om utbrenthet og mye sykefravær hos Beyond Good and Evil 2-studioet »