Studioet bak BloodRayne stenger dørene etter 19 år

The Walking Dead: Survival Instinct ble etter alt å dømme Terminal Realitys siste prosjekt.

BloodRayne er kanskje det mest kjente spillet fra Terminal Reality.
Majesco
Vis mer

Etter 19 år som spillutvikler virker det nå som om Terminal Reality er ferdig. Nyheten ble brutt i en offentlig Facebook-oppdatering fra en av studioets tidligere ansatte, Jesse Sosa, som nå har blandede følelser.

Kinect Star Wars kom ut i 2012, men fikk lunken kritikk. Vis mer

– Jeg forlot studioet da jeg så at ting gikk i feil retning, men jeg har alltid fulgt med og håpet for det beste. Nå som de er borte føler jeg en slags nostalgi, skriver Sosa som håper at alle kommer godt ut av situasjonen til slutt.

Flere ansatte i studioet har kommentert lykkeønskningen til Sosa, og etter alt å dømme er meldingen om stengingen reell. David Nathan Peugh, som skal ha vært i selskapet siden 2001, melder for eksempel at han og to andre begynner en ny jobb hos Wargaming.nets kontorer i Austin.

Frem til nå har Terminal Reality hatt base i nærheten av Dallas, Texas – ikke langt unna hovedkvarterene til mer velkjente studio som id Software, Gearbox Software og 3D Realms.

Kalkunsvanesang

Få likte The Walking Dead: Survival Instinct.

Det har gått en stund siden selskapet har høstet gode skussmål. Fjorårets The Walking Dead: Survival Instinct – som fikk mye negativ publisitet – var et særdeles sørgelig kapittel ifølge vår anmelder. Før det sto studioet bak Kinect Star Wars, Def Jam Rapstar og Ghostbusters: The Video Game.

Mest kjent er nok veteranstudioet for de om lag ti år gamle BloodRayne-spillene, samt debutspillet Terminal Velocity som ble gitt ut av 3D Realms i 1995.

Terminal Reality er ikke det eneste studioet som har blitt stengt i år:
Disney stengte LucasArts etter oppkjøpet »

Ledige stillinger
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (3)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Licht
11 år siden

Likte Blood Rayne for hva det var, selv om Survival Instinct var ganske krise. Det er liksom ikke plass til mellomsjikt-utviklere som Terminal Reality nå. Enten lager du retroplattformere med pixel-art, eller så lager du et nytt Organisasjon Sport År eller Gears of Dutyfield i året. Ikke så bra for mangfoldet.

GrinderX9
11 år siden

Hadde en shareware verson av Terminal Velocity tilbake i 95, jeg var svært imponert over grafikken husker jeg. Ellers ser jeg ingen grunn til å sørge over bortgangen.

Zerqent
11 år siden

Hadde en shareware verson av Terminal Velocity tilbake i 95, jeg var svært imponert over grafikken husker jeg. Ellers ser jeg ingen grunn til å sørge over bortgangen.

 

Ditto. Terminal Velocity er vel det heftigste grafikksjokket jeg noengang har fått :p Kom fra 386 uten lyd til Terminal Velocity på Pentium 166 med større skjerm og sound blaster kort, vil aldri bli så imponert igjen

Siste fra forsiden