Starfield

Starfield lover å gi spillere full valgfrihet

– Skap din egen historie.

Arbeidet med det nye spilluniverset Starfield har latt Bethesda utforske nye konsepter som utvikleren ikke har fått til tidligere. Spesielt skal dette komme frem i valgfrihet, med utallige muligheter for spillere til å spille akkurat slik de vil.

Starfield.
Bethesda

Den nyeste videodagboken for Starfield retter fokus på nettopp denne valgfriheten. I videoen – som du kan se over – forteller spillsjef Todd Howard og andre medlemmer av utviklerteamet at spillet ikke bare lar deg oppleve en historie, men at det er designet for å gi deg følelsen av at du faktisk lever i denne verdenen.

– Det er et nivå av innlevelse som vi virkelig fokuserer på. Du spiller ikke bare et spill, men du lever i denne verdenen, i dette universet. […] Det er en gigantisk åpen verden der spillere kan gjøre hva de vil.

Dette utspilles spesielt i måten man tilnærmer seg de forskjellige fraksjonene i Starfield. Som eksempel trekker designsjef Emil Pagliarulo frem røverne i Crimson Fleet, og hva man velger å gjøre med dem.

– Hva hvis du er en snill person og du har lyst til å være en snill spiller og ikke være en slemming? Du kan bli med på laget til piratene eller du kan rapportere tilbake til dine overordnede og være en slags rompolitimann. Så spillet lar deg være snill, samtidig som du får leke med skurkene.

Videre forteller kunstsjef Istvan Pely at målet har vært å «omfavne kaoset». Starfield skal i teorien alltid være klart for hva enn spilleren bestemmer seg for å gjøre, som for eksempel hvis man brått starter en skuddveksling i ulike scenarier.

Howard påpeker også at valgfriheten strekker seg til spillfiguren, der man kan velge mellom ulike bakgrunnshistorier. Dette bestemmer for eksempel også hvilke ledsagere du får med deg, og vi får et lite glimt av én av disse i videoen over – en robot kalt Vasco.

Hvordan det hele fungerer i praksis får vi se når Starfield lanseres 11. november i år. Spillet kommer til PC, Xbox One og Xbox Series X/S.

LES OGSÅ: Her er tre av Starfield-byene spillere skal få utforske »

Ledige stillinger
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (13)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
oblada
3 år siden

Høres ut som klassisk Bethesda-spinn, så tror det når jeg ser det :).

bubba477
3 år siden

16 ganger større mulighet for å lage din egen historie, det bare virker!

Det blir sikkert et flott spill men tar alt Todd sier med en klype salt ja. 😋

Elgen-Hansi
3 år siden

Ser man forbi PR-språket, så høres dette ganske standard ut. Ikke at det er noe galt i det, det er helt andre ting som avgjør om dette blir et godt spill eller ikke.

carnilio
3 år siden

Etter dialog systemet i F4 så er jeg skeptisk. Kan høres ut som de fikk med seg misnøyen, men om de forsto problemet gjenstår å se.

Så er det jo ett spørsmål om jvor mye værre det kan bli. Men det får vi sikkert også se etter hvert 😆

unik42
3 år siden

Så lenge de dropper spillmotoren fra Fallout/Skyrim så er jeg med. At du må laste for å gå inn i en bygning er bare tragisk.

Siste fra forsiden