Feature

Slik gjekk det med norske spelutviklarar

Rekneskapane til norske utviklarar er klare. Her får du oversikta.

Hyper Games / Red Thread / Sarepta

Gamer.no har gått gjennom rekneskapane til norske spelutviklarar for 2023.

Nokre nye namn har etablert seg, nokon har hatt store tap mens andre veks vidare inn i skyene.

Norsk spelbransje er ein vesleputt samanlikna med nabolanda våre, men sparkar godt ifrå seg samanlikna med nokre år tilbake.

Funcom er stadig den største drivaren av bransjeveksten i reine kroner, og ein kan nok vente ein betydeleg oppgang i bransjeomsetninga dersom Dune: Awakening blir ein suksess i 2025 – men dei tala får me ikkje før i 2026 igjen.

Heile lista ser du i botnen av saka.

Deprimerande år

Interessa for spel hadde ein klar topp under nedstenginga i 2020. Sidan den gongen har bransjeoverskriftene vore fylt av ord som «nedbemanning» og «permittering».

Den norske spelbransjen har også merka på tøffare tider. Dei fleste er små eller mellomstore utviklarar, der konkurransen mot stadig fleire spel gjer det vanskeleg å overleve.

– Du må lage kvalitetsprodukt for å klare deg, sa Tobias Kaasa Fossheim, dagleg leiar hos Krillbite, til Gamer.no om dette i fjor.

Det er greitt å ha i bakhovudet at spelutvikling – som produktutvikling elles – går i fasar. Mange selskap vil ha fleire år med underskott før dei lanserer spel.

Tapar hundrevis av millionar

Funcom hadde ein tilbakegang i omsetninga frå 2022 til 2023. I fjor hadde dei inntekter på 344,4 millionar kroner, og landa på eit underskott på 278,5 millionar.

Dei er tungt inne i ein investeringsfase mot sitt neste storspel. Trass det heftige tapet har dei styrka eigenkapitalen sin betydeleg.

Funcom har kinesiske Tencent i ryggen som ein kapitalsterk eigar. Likevel er dei avhengige av at Dune: Awakening blir ein suksess.

Etter omsetning er Qvisten Animation nest størst.

Dei reduserte omsetninga med over 40 millionar frå 2022 til 2023. Både dei og tredjeplass Agens driv meir med andre ting enn spel.

Agens hadde derimot ein betydeleg vekst i både inntekter og årsresultat.

Pengemaskinen Bertheussen It har redusert omsetninga og resultatet noko dei siste åra, men rakar framleis inn og hamna 57 millionar i pluss.

Ny utfordrar

Det er få tungvektarar i den norske spelbransjen, men Trondheim-selskapet Breach er i ferd med å etablere seg i toppen.

Omsetninga deira auka frå 27,7 millionar i 2022 til 54,4 millionar i 2023. Årsresultatet var oppunder 20 millionar kroner i pluss.

Breach utviklar spel innan virtuell og utvida verkelegheit.

Veksten er eit resultat av styrka samarbeid med internasjonale utgivarar og samarbeidspartnarar, fortel dagleg leiar Marius Thorvaldsen.

– Det har gitt oss moglegheita til å jobbe med større prosjekt med høgare budsjett. Dette har ført til ei betydeleg auke i omsetninga vår, samtidig som me har klart å halde fokus på kvalitet og innovasjon i spela og opplevingane våre, seier han til Gamer.no.

Marius Thorvaldsen er dagleg leiar i Breach. Han er klar for vidare vekst.
Privat
Vis mer

Den største utfordringa deira har vore å sikre berekraftig drift over tid.

– Dette krev nøye planlegging og langsiktigheit i prosjekta me jobbar med. Me må også rette oss etter geopolitiske spenningar og usikkerheit i verdsøkonomien, som kan påverke både finansiering og marknadstilgang, seier Thorvaldsen.

Breach er no oppe i 50 medarbeidarar. Målet er å halde fram med å utvikle meir ambisiøse og innovative spelopplevingar, både aleine og saman med andre.

– Me ser eit stort potensial i å utvide porteføljen vår, med både større og smalare spel og opplevingar, primært retta mot XR-marknaden. Me ønsker å nå eit endå breiare publikum, både nasjonalt og internasjonalt.

Dei jobbar med fleire parallelle prosjekt.

Tøff start

Raidho Games har også hatt kraftig vekst dei siste åra. Dei starta opp i 2021, og er i dag sju tilsette.

Omsetninga klatra frå 1,3 millionar i 2022 til 2,8 millionar i 2023.

Same år lanserte dei hestespelet Astride i tidleg tilgang på Steam, og pussar på det inn mot ei fullansering.

– Det er framleis ein del igjen av spelet, og me jobbar med å kome oss til alfastadiet for Astride. Sidan me har ein heimelaga fleirspelar, blir spelet sydd saman rundt dette. Spelet og firmaet veks dess lenger me kjem i produksjonen, seier dagleg leiar Maja Nygjelten.

Astride er eit simulatorspel sett til skandinaviske landskap.
Raidho
Vis mer

I første omgang er målet å kunne stå på eige bein, og deretter vil dei vekse og etablere seg som ein attraktiv arbeidsplass for fleire norske utviklarar.

– Økonomien er utfordrande. Spesielt når me no har gått lenge utan støtte. Prisane aukar og aukar, og det hjelper lite for oss som vil vekse, seier Nygjelten.

Dei jobbar aktivt med å auka salet frå Astride, og ser ein liten oppgang ved kvar oppdatering.

Astride lar spelarane utforske ei open verd saman med andre. Det er langt fram til fullansering enno.
Raidho
Vis mer

Raidho har fått støtte frå Norsk filminstitutt og Østnorsk filmsenter til utviklinga.

– Det har betydd mykje, og har gitt oss moglegheita til å arbeide med spelet på fulltid. Det viser tydeleg forskjell når me må stå for 25 prosent av budsjettet og staten dekkjer 75 prosent. Det gir ei enorm tryggleiksfølelse og ein god motivasjon for teamet.

Det ville tatt lang tid å bygge selskapet utan støtta, meiner Nygjelten.

Negativ eigenkapital

Hamar-baserte Sarepta Studio lanserte nyleg Thalassa: Edge of the Abyss etter ein lengre utviklingsperiode.

Mange utgivarar krev å få tilbake investeringane sine i spel, som er tilfelle med Thalassa. Der skal utgivaren få dekka sine kostnadar før Sarepta kan hanke inn sine inntekter.

Difor blir mesteparten av omsetninga for spelet først ført i 2025.

Thalassa: Edge of the Abyss blei gitt ut i august.
Team 17
Vis mer

Sarepta hadde ei omsetning på 7,2 millionar kroner og eit underskott på i underkant av 3,5 millionar i 2023. Eigenkapitalen deira var 1,5 millionar i minus ved utgangen av året.

– Korleis skal de bygge opp fundamentet i økonomien igjen?

– Det blir viktig å bygge ein sterk merkevare. Sidan spel tar så lang tid å lage, er det ekstremt viktig for oss med å få innleiande midlar frå til dømes regionale filmfond og nasjonale midlar gjennom NFI, seier dagleg leiar Catharina Due Bøhler.

Merkevara My Child Lebensborn – som Sarepta skal lansere ein oppfølgar til i slutten av 2025 – har dei tent pengar på i mange år.

– Me såg stor suksess tre år etter lansering. Ein må jobbe for å utnytte det ein allereie har, seier ho.

Selskapet skriv i årsrekneskapen at dei trur på vidare drift.

– Det driv oss

Sarepta er for tida 12 tilsette. Målet er å bygge organisasjonen opp til 18 til 25 medarbeidarar.

– Me ønsker å verne om arbeidsmiljøet og arbeidskulturen vår. Ein ser ofte at dette endrar seg over 25, seier Bøhler.

Catharina Due Bøhler er leiar og medeigar i Sarepta.
Privat
Vis mer

– Kor vanskeleg er det eigentleg å få økonomien til å gå rundt i eit lite utviklarselskap?

– Det er omtrent på linje med mykje anna grunderverksemd. Mitt inntrykk er vel at spelbransjen er litt meir seigliva.

– Korleis det?

– Der andre entreprenørar kanskje ville gitt opp og sagt at dei ikkje fekk det til, krummar me nakken og held fram. For dette er meir enn ein jobb for oss. Det driv oss alle, meiner Bøhler.

I løpet av 2023 har Sarepta fått 4,7 millionar kroner i tilskott frå Norsk filminstitutt, Østnorsk Filmsenter, Filminvest og Skattefunn.

– Kva har vore den aller største utfordringa dykkar med tanke på vekst og økonomi?

– Det har vore produksjonen. Å ha eit ambisiøst nok spel til å få inn nok midlar, og samtidig ikkje så ambisiøst at det tappar ressursane i selskapet. Det gjeld å vere smart.

Her ser du lista (obs: 15. oktober blei nokre av tala forskyve, som gav feil omsetning og resultat for eit par av selskapa. Feilen blei retta 17. oktober):

Saknar du eit selskap på lista? Gjerne gi eit pling i kommentarfeltet.

Ledige stillinger
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Ansvarlig IT konsulent - alle installasjoner
Søknadsfrist:
04.03.2025
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
SOC Analytiker (20%)
Søknadsfrist:
25.02.2025
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent B2B
Søknadsfrist:
17.02.2025
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Servicetekniker
Søknadsfrist:
16.02.2025
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
17.02.2025
Produksjonsmedarbeider/Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Selger Cramo Haugesund
Søknadsfrist:
21.02.2025
Avdelingsleder Cramo Bærum
Søknadsfrist:
23.02.2025
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Nyutdannet utvikler
Søknadsfrist:
16.02.2025
.NET utvikler
Søknadsfrist:
13.02.2025
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Ansvarlig IT konsulent - alle installasjoner
Søknadsfrist:
04.03.2025
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
SOC Analytiker (20%)
Søknadsfrist:
25.02.2025
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (42)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Krig og fred
4 måneder siden

Jeg vil gjerne støtte norske utviklere med penger, men jeg har enda ikke funnet noe som har vært verdt det. Våre svenske naboer på den andre siden lager masse gode spill, og det får meg til å lure på om det er utdanningsløypa i Norge det er noe galt med.

Hvorfor klarer ikke Norge produsere utviklere med talent? Alt jeg ser av skjermbilder er fullstendig underveldende. Ingen ting som pirrer nyskjerrigheten. Det er bare våt pappmache alt sammen. 

Theo343
4 måneder siden

Oljepengene? For god levestandard siste 25 år?

Medlem-544648
4 måneder siden
Krig og fred skrev (2 timer siden):

 

Hvorfor klarer ikke Norge produsere utviklere med talent? Alt jeg ser av skjermbilder er fullstendig underveldende. Ingen ting som pirrer nyskjerrigheten. Det er bare våt pappmache alt sammen. 

De vil bare tjene penger lettest mulig sikkert, eller så satser de på feil type spill slik som Red Thread Games. 

herzeleid
4 måneder siden

En positiv overraskelse for min del var "Conan Exiles", utviklet av Funcom, som jeg syntes var overraskende bra. Derfor har jeg litt forhåpninger til Dune-forsøket deres. 

Ellers har vi jo hatt lovende selskaper før. "Innerloop" gav i sin tid (20+ år siden) ut både flysimulatoren "JSF" og to skytespill i "IGI" serien som egentlig var temmelig gode utgangspunkt. Det hadde vært interessant å se hva samme gjeng kunne fått til om de fikk fortsette i samme sporet. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Innerloop_Studios

oldboy
4 måneder siden

Hva med Norges mest profitable spillutvikler Bertheussen It?

Siste fra forsiden