Sam & Max 2-skapere med nytt studio

Utviklerne av det nå kansellerte Sam & Max 2 har dannet et nytt studio, som skal fokusere på å lage eventyrspill i klassisk LucasArts-stil.

Det nye studioet heter Telltale Games, og selskapet er startet av industriveteranene Dan Connors, Kevin Bruner, og Troy Molander. I et intervju med Gamespot fortalte de at mye av grunnen til at de valgte å starte et nytt utviklingsstudio var tilhengernes massive reaksjon på LucasArts sin kansellering av det etterlengtede eventyrspillet Sam & Max 2. Blant annet nevnte de den store underskriftskampanjen mot kanselleringen, noe som er et bevis på at slike kampanjer faktisk kan ha noe for seg.

Om vi får se noe mer til Sam & Max 2 er imidlertid høyst usikkert. Telltale Games har ikke fortalt noe særlig om spillet de jobber med, annet enn at det er den typen pek-og-klikk-eventyrspill som LucasArts en gang i tiden var kjent for. Spillet deres skal også være basert på en høyt elsket lisens, men uttalelser i intervjuet tyder på at dette ikke er Sam & Max. Det er nemlig LucasArts som sitter på denne lisensen, og selv om Telltale Games har lyst på den, har det ikke lykkes dem å etablere et seriøst forretningsmessig forhold med den tidligere arbeidsgiveren deres.

For øyeblikket ser Telltale Games etter investorer, samt talentfulle historieskribenter, artister og andre folk som trengs for å utvikle eventyrspill. De forteller også (noe overraskende) at det slett ikke er sikkert de vil jobbe for å få seg en utgiver. De ser nemlig seriøst på muligheten til å lansere spillet over nettet, og selge det direkte til spillerne uten mellomleddet en utgiver representerer.

Telltale Games er ikke det eneste utviklerselskapet med røtter fra LucasArts. Både Autumn Moon Studios (A Vampyre Story) og Double Fine Productions (Psychonauts) består av tidligere LucasArts-veteraner, og spillene de jobber med ser svært lovende ut. Vi gleder oss til å høre mer fra både Telltale Games og de andre utviklerne i fremtiden.

Ledige stillinger
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger Cramo Haugesund
Søknadsfrist:
21.02.2025
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Avdelingsleder Cramo Bærum
Søknadsfrist:
23.02.2025
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
SOC Analytiker (20%)
Søknadsfrist:
25.02.2025
Ansvarlig IT konsulent - alle installasjoner
Søknadsfrist:
04.03.2025
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger Cramo Haugesund
Søknadsfrist:
21.02.2025
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025

Kommentarer (4)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
SirGalrim
20 år siden

Godtgodt!

Gå å legg dere LucasArt som bare vil satse på sikre SW titler. :hrm:

Go TellTale games! :thumbup:

 

De ser nemlig seriøst på muligheten til å lansere spillet over nettet, og selge det direkte til spillerne uten mellomleddet en utgiver representerer.

Fremtiden. :yes:

Melfacion
20 år siden

dette høres ut som en god nyhet :)

 

problemet er vel bare at det ikke kommer til å kjøres like mye PR som om hvis LucasArts skulle lagd lignende spill... uten PR får ingen høre om det, og ingen kjøper det...

 

Men det er lov å håpe at de overlever etter sitt første spill :)

Jørgen Sørheim
20 år siden

Hurra! Noen som har skjønt det. :D

Beeblebrox
20 år siden

Endelig! Herlig! :thumbup:

 

Men jeg frykter at de kan få problemer med å overleve...

Siste fra forsiden