Etter at Red Dead Redemption 2 allerede har gått sin seiersgang er turen nå kommet til den nettbaserte delen av spillet, Red Dead Online, som nylig startet i en betautgave. Nå har Rockstar kommet med en advarsel det kan være verdt å merke seg.
I forbindelse med beta-starten slapp Rockstar en relativt lang informasjonartikkel på sine hjemmesider nylig. Der kom det blant annet frem at man muligens ikke bør knytte seg altfor sterkt til figuren man lager i Red Dead Online-betaen.
Kan nullstille statistikk
– Vi håper at all progresjon i løpet av betaperioden forblir intakt, men i likhet med mange betaer for omfattende nettspill av denne typen er det alltid en sjanse for at vi må implementere «ranks» eller andre typer nullstilling av statistikk i tilfeller det oppstår problemer, skriver Rockstar.
Dette kan altså tolkes som at det er en risiko for at man mister fremgangen man oppnår i løpet av betaen.
Studioet skriver også at de akter å ta seg god tid med å jobbe med betaversjonen for å gjøre den til en komplett og funksjonell opplevelse, noe som ifølge studioet kan ta både uker og måneder.
Red Dead Online-betaen lar spillere ta sine første skritt ut i en ny og åpen Western-verden, som du ikke bare får utforske selv, men som deles med andre spillere. Testdeltakere får lage sin egen figur, og tilpasse både utseende og egenskaper basert på ønsket spillestil.
Betadørene åpnes gradvis, for å unngå overbelastning for serverne. Først ut – altså 27. november – er spillere som kjøpte Ultimate-versjonen av Red Dead Redemption 2, gitt at de har løst inn Online-koden som fulgte med i pakken.
Mer informasjon om hva betaen har å by på finner du hos Rockstar.
Les også: CD Projekt RED er store fans av Red Dead Redemption 2 »