Horizon Forbidden West får sin første store utvidelse neste måned. Burning Shores – som den heter – tar Aloy med til Los Angeles, der spillere skal få oppleve større og bedre kamper takket være utvidelsens PlayStation 5-eksklusivitet.
I et intervju med den offisielle PlayStation-bloggen snakket Guerrilla Games-sjef Mathijs de Jonge denne uken litt mer om bakgrunnen for at utvikleren dropper PlayStation 4. Kort forklart blir det lettere for teamet å skape en opplevelse som tar i bruk all kraften til PlayStation 5.
– En av våre hovedprioriteringer for Horizon-spillene er å introdusere haugevis med detaljer til våre omgivelser. For alt vi la til eller økte i Horizon Forbidden West måtte vi ha en plan for hvordan det skulle optimaliseres for PlayStation 4 også. Fordi vi bare kan konsentrere oss om PlayStation 5 i Burning Shores, har vi vært i stand til å rase fremover og vi er veldig spente på det vi har klart å få til i arbeidet med denne post-postapokalyptiske versjonen av Los Angeles.
Med full utnyttelse av PlayStation 5 vil Burning Shores blant annet by på en enda mer detaljert verden. Spesielt når man flyr over byen vil alt se bedre ut og lastes kjappere, lover de Jonge.
Guerrilla har også fått stappe mer inn i utvidelsens kampsekvenser, og spesielt én av disse slagene vil presse PlayStation 5 til det ytterste.
– En bestemt kampsekvens krever MYE minne og prosessorkraft. For å nå denne storslåtte visjonen både teknisk og kreativt er vi definitivt takknemlig for de mange fordelene som PlayStation 5-maskinen bringer med seg.
Horizon Forbidden West: Burning Shores lanseres 19. april, kun for PlayStation 5.
LES OGSÅ: PlayStation 5 har fått støtte for Discord og VRR i 1440p »