FromSoftware har gjort seg bemerket for sin filosofi om å gjøre ting så vanskelig som mulig for spillere. Spill som Dark Souls og Bloodborne byr selvfølgelig på svært vriene kamper, men omgivelsene er også en fiende i seg selv.
Et perfekt eksempel på dette er de omdiskuterte «poison sawmps»-områdene – som Blighttown i Dark Souls – hvor spillere dør sakte bare ved å oppholde seg der. Disse giftsumpene blir det flere av i Elden Ring, lover spillsjef Hidetaka Miyazaki.
– Kan ikke noe for det
I et intervju med GameInformer innrømmet Miyazaki at han vet spillere ikke er så glade i giftsumpene. Utviklerveteranen er imidlertid kjempeglad i å lage dem, noe han gjenoppdaget under utviklingen av Elden Ring.
– Da jeg lagde dette spillet gjenoppdaget jeg min forkjærlighet for å lage giftsumper. Jeg vet hva folk synes om dem, men du vet, plutselig griper jeg meg selv i å være halvveis uti å lage en og jeg kan ikke noe for det. Det bare skjer.
Videre avslørte Miyazaki at FromSoft har snekret sammen en ny type snikende trussel for Elden Ring – i tillegg til forgiftning. Denne heter Scarlet Rot og er ifølge spillsjefen «ekstra forferdelig».
– Med tanke på Elden Rings historie og setting er det noe som er ekstra forferdelig som eksisterer og blir værende i denne verdenen. Jeg kan avsløre navnet så det er noe dere kan glede dere til. Det heter Scarlet Rot, og er noe som er litt annerledes fra gift og forgiftning, men jeg håper dere gleder dere til den, sa Miyazaki.
Hva denne nye grusomheten er, og hvor mange giftsumper Miyazaki har sneket inn i Elden Ring, får vi vite 25. februar. Spillet kommer til PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One og Xbox Series X/S.
LES OGSÅ: Elden Ring-presentasjon viser enda mer av det kommende spillet »