Oppdatering 08:00: Nedbemanningen av Marvel Rivals-teamet er offisielt bekreftet av NetEase. I en uttalelse til journalist Stephen Totilo, forteller utvikleren at det var en «vanskelig beslutning».
Selskapet påpeker at mens det Seattle-baserte studioet krymper, fortsetter utviklingen av Marvel Rivals for fullt i Kina.
Opprinnelig sak følger.
NetEase har sagt opp en rekke utviklere som var med å lage Marvel Rivals. Det til tross for at skytespillet har gjort enorm suksess siden lanseringen i fjor.
Nyheten om nedbemanningen ble avslørt av Thaddeus Sasser, sjefen for NetEase sitt Seattle-studio. I en melding på LinkedIn roste han sitt USA-baserte team, som nå har mistet jobbene sine.
– Dette er en utrolig rar bransje. Mitt fantastiske og talentfulle team hjalp akkurat med levere en utrolig vellykket ny serie, Marvel Rivals, for NetEase Games – og de ble akkurat sagt opp, skrev Sasser.
Marvel Rivals fikk en braklansering i desember, og nådde 20 millioner spillere på knappe to uker. Over to måneder senere når det fortsatt en topp på minst 300 000 samtidige spillere hver eneste dag, og med nytt innhold lansert jevnlig har spillere vist stor entusiasme for Overwatch-konkurrenten.
Akkurat hvor mange som mister jobben kom ikke frem i Sassers uttalelse, men andre fra teamet melder også at de har måttet gå.
NetEase har foreløpig ikke kommentert situasjonen. Det kinesiske selskapet har imidlertid gått hardt til verks med å kutte kostnader i det siste.
LES OGSÅ: Svenske Liquid Swords kutter stillinger allerede før lanseringen av studioets første spill »