En drøy uke etter lanseringen av Star Wars Outlaws har Massive Entertainment allerede fått inn mye verdifull informasjon fra spillere. Blant annet har utvikleren oppdaget at et av oppdragene tidlig i spillet skaper mye frustrasjon, og nå lover teamet endringer.
I et intervju med GamesRadar+ erkjente spillsjef Julian Gerighty at et av snikeoppdragene i byen Mirogana ikke fungerer som planlagt. Det er nemlig for vanskelig å ikke bli oppdaget, noe som gjør at oppdraget mislykkes og man må prøve igjen.
– Du tenker nok på et av de tidlige oppdragene i Mirogana, som er utrolig krevende. Spør du meg, så er det en feil og det er noe vi kommer til å jobbe med å forbedre. Jeg tror ikke det betyr at vi gjør det umulig å feile, men jeg tror det er millioner av enkle løsninger vi kan implementere for å gjøre det mye mer moro og lettere å forstå.
Ifølge Gerighty er oppdraget rett og slett for urettferdig, som slettes ikke var det Massive hadde sett for seg. Teamet jobber nå med å justere på oppdraget, med en oppdatering som kommer om en ukes tid.
Å gi spillere muligheten til å ha så mye moro som mulig er svært viktig for utvikleren. Derfor vil Massive fortsette å se på tilbakemeldingene som kommer inn, slik at det kan gjøre ytterligere endringer der det blir nødvendig.