Hi-Fi Rush 2 - Tango Gameworks

Krafton om Tango-oppkjøpet: – Vi skal ikke fortelle dem hva de skal gjøre

Bethesda

TLDR

  • Krafton vil i stor grad la nyoppkjøpte Tango Gameworks styre seg selv idet utvikleren pusler med nye prosjekter.
  • Rundt 70-80 av de totalt 100 ansatte hos Tango ble med over til Krafton i sommer etter at Microsoft la ned studioet.
  • Tango er i gang med en oppfølger til Hi-Fi Rush, som blant annet skal gi spillere større omgivelser å boltre seg i.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

Krafton kommer i stor grad til å la Tango Gameworks styre seg selv. Den nye eieren av studioet bak The Evil Within og Ghostwire Tokyo ønsker ikke å blande seg for mye inn i den kreative prosessen, idet teamet fortsetter arbeidet med Hi-Fi Rush 2.

Nye detaljer om oppkjøpet av Tango ble avslørt av Maria Park, Kraftons sjef for bedriftsutvikling. I et intervju med Gamesindustry.biz fortalte Park blant annet at Krafton hadde ønsket å kjøpe seg inn i Japan i lang tid.

– Da vi hørte at Tango Gameworks skulle legges ned, fløy teamet vårt umiddelbart til Tokyo. […] Til å begynne med var vi ikke sikre på om de ville klare å fortsette tradisjonen med godt håndverk og kreativitet, spesielt etter at grunnlegger Shinji Mikami forlot studioet. Men etter besøket vårt var vi ikke lenger bekymret.

Mer åpen verden i Hi-Fi Rush 2

Krafton klarte å få med seg 70-80 av de rundt 100 ansatte som jobbet hos Tango da studioet ble lagt ned av Microsoft tidligere i år. Det kjøpte også rettighetene til det kritikerroste Hi-Fi Rush, og utvikleren er allerede i gang med en oppfølger.

Ifølge Park har Tango jobbet med Hi-Fi Rush 2 i minst syv måneder. Akkurat hvordan spillet blir er foreløpig uklart, men noen endringer fra det første spillet er allerede spikret.

– Teamet jobbet med Hi-Fi Rush 2 da vi først møtte med dem. De ønsker å sørge for at spillet overgår fansens forventninger. For eksempel handlet noen av tilbakemeldingene på Hi-Fi Rush om at man bare gikk gjennom fabrikker, så nå ønsker teamet å levere en opplevelse med en litt mer åpen verden.

– Jeg tror ikke det blir helt åpen verden, men mer dynamiske omgivelser å spille i. I tillegg skal teamet benytte mer avansert teknologi for spillets rytmebaserte action, slik at alt føles mer synkronisert.

Ellers fortalte Park at Tango ønsker seg både nedlastbart innhold og nye plattformversjoner til det første Hi-Fi Rush. Studioet har også begynt å pusle med et nettbasert samarbeidsspill. Det er en sjanger Tango ikke har prøvd seg på før, men Krafton håper å dele sin erfaring fra for eksempel PUBG for å løfte opp prosjektet.

Park påpeker riktignok at Tango skal få kjøre sitt eget løp.

– Vi kommer ikke til å kontrollere alt og fortelle dem hva de skal gjøre. Dette teamet fungerer som best når de får være selvgående kreativt. Fremover skal vi skape et miljø for dem der de kan føle seg motiverte og kan fortsette å lage ting som er artige og unike.

LES OGSÅ: Kojima har satt dato for Death Stranding 2 – kan bare ikke avsløre den enda »

Siste fra forsiden