Kojima viser frem spillmotoren til sitt nye spill

Slapp bilder som viser hva spillmotoren til Death Stranding er i stand til.

Elementer fra Death Stranding-traileren ble gjenskapt i en digital versjon av møterommet til spillstudioet.
Twitter/Hideo Kojima
Vis mer

Metal Gear-skaperen Hideo Kojima har vært kledelig vag og tvetydig når det gjelder detaljene om sitt nye, mystiske spillprosjekt Death Stranding, som vi omsider fikk en trailer fra denne måneden. Nå har japaneren kastet ut noen nye agn til nysgjerrige fans.

Som blant andre GamesRadar rapporterer har Kojima nemlig lagt ut et knippe bilder for å demonstrere kraften til spillmotoren som Death Stranding benytter. Bildene ble lagt ut på Twitter-kontoen hans.

Demonstrasjonen består blant annet i en en digital rekonstruksjon av møterommet til Kojima Productions med diverse visuelle tilleggselementer – og en rekonstruksjon av en av spillets figurer i Hollywood-regissøren Guillermo Del Toros skikkelse. Realismenivået er utvilsomt rimelig høyt.

Ingenting å utsette på realismenivået.
Twitter/Hideo Kojima

Modifisert Killzone-motor

Den mystiske tanksen bekledd med organisk materiale som vi så i traileren dukker også opp i møterommet. I tillegg la Kojima ut bakgrunnbilder fra teaseren som ble sluppet tidligere i år som kun viser lyssetting og teksturer, og et bilde av Mads Mikkelsen som bare viser lyssettingen uten teksturer.

Bildene er såkalt «in engine», som betyr at de ble laget kun ved hjelp av verktøyene som er tilgjengelig i selve spillmotoren, og ikke eksterne dataverktøy som brukes når man for eksempel lager filmatiske trailere. Likevel kan slike bilder skille deg fra hva som faktisk leveres i selve spillet, så det er nok smart å ta litt forbehold.

Spillmotoren som Death Stranding benytter er en modifisert utgave av Decima-motoren, utviklet av Killzone-studioet Guerrilla Games. Motoren er blant annet blitt brukt i Killzone Shadow Fall og Guerrillas kommende åpen verden-spill Horizon Zero Dawn.

Metal Gear fortsetter uten Kojima: Men fansen var ikke begeistret for traileren til det kommende Metal Gear Survive »

Ledige stillinger
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (6)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Pervy Potato
8 år siden

no må eg nå si at eg er generelt skeptisk til bilder og prerendered footage. men får håpe dette går bra.

MOO-
8 år siden

no må eg nå si at eg er generelt skeptisk til bilder og prerendered footage. men får håpe dette går bra.

 

Vel siste Metalgear så var grafikken veldig on point i forhold til hva de viste frem.
FrihetensRegn
8 år siden

no må eg nå si at eg er generelt skeptisk til bilder og prerendered footage. men får håpe dette går bra.

Dette er generert spillgrafikk fra Death Stranding, realtime, PS4 PRO:

 

 

(Untatt Kojima, han er ekte, ikke grafikk :-D)

Simen M
8 år siden

Ikke dårlig. Spent på hvordan grafikken blir når det faktisk skal rendres i realtime på maskinvare vi dødelige har råd til.

CommanderKeen
8 år siden

"Ingenting å utsette på realismenivået"

 

Nei, er det en måte jeg vil beksrive Death Stranding er det definitivt realistisk.

Siste fra forsiden