Nytt Battlefield

Her er de første detaljene om det neste Battlefield-spillet

Illustrasjonsbilde fra Battlefield 4, som er blant inspirasjonskildene for seriens neste innslag.
EA
Vis mer

Det neste Battlefield-spillet sikter på å ta serien tilbake til sine glansdager, med inspirasjon fra blant annet Battlefield 3 og Battlefield 4. Det avslørte seriesjef Vince Zampella nylig.

I et intervju med IGN la Zampella frem de første detaljene for det kommende skytespillet, som enda ikke har et offisielt navn.

Blant annet forklarte han at utvikleren går bort fra det kontroversielle Specialist-systemet. Dette byttet ut Battlefields tradisjonelle klassesystem til fordel for noe som lignet mer på helter med ulike spesialegenskaper. Det funket dårlig, erkjenner Zampella.

– Jeg var ikke der da de lagde 2042. Jeg vet ikke hva bakgrunnen var, men sånn jeg ser det prøvde teamet å gjøre noe nytt. De skal absolutt ha for forsøket. Ikke alle likte det, men man er nødt til å prøve ting. Det funket ikke. Det passet ikke inn. Spesialister kommer ikke tilbake. Klassene er liksom kjernen i Battlefield, og vi vender tilbake til det.

Konseptbildet for det neste Battlefield-spillet kan hinte om kamper satt sør i Europa.
EA
Vis mer

De større Battlefield 2042-kartene med kamper for opptil 128 spillere skal også bort. Zampella påpeker at seriens forrige spill ikke var totalt mislykket, men at teamet lærte mye om hva som funker og hva som ikke funker.

Fremtidsrettet skyting byttes også ut. Serien skal nå tilbake til «moderne krigføring», med kampene satt sånn omtrent i vår tid.

– Hvis du ser tilbake på det aller beste fra Battlefield, så er det den Battlefield 3- og Battlefield 4-epoken, der alt var moderne. Jeg tror vi er nødt til å vende tilbake til selve kjernen i Battlefield-opplevelsen og gjøre det på en utrolig god måte, og så kan vi se hvor veien går videre.

Totalt har EA satt fire studioer til å stake ut fremtiden for Battlefield. DICE, Criterion, Ripple Effect og Motive jobber alle med ulike deler av serien, som ifølge EA-sjef Andrew Wilson er «det største Battlefield-teamet i seriens historie».

Selskapet har enda ikke avslørt noen lanseringsplaner for spillet, og hva det skal hete er heller ikke bekreftet.

LES OGSÅ: Blizzard har visst et nytt skytespill i ovnen »

Ledige stillinger
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (18)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Comma Chameleon
7 måneder siden

Godt å høre at de går tilbake på en del som gjorde 2042 dårlig. En ting som  være på plass for min del er Server Browser, og ikke den pissdårlige matchmakingen de prøvde på i 2042.

De har en del arbeid å gjøre for å rette opp inntrykket etter BF2042, men jeg har troen. Zampella vet hva han gjør, så det bør bli bra.

Seal
7 måneder siden
Går og drømmer om Bad Company 3 jeg. Elsker både singelplayer og multiplayer i de spillene.
herzeleid
7 måneder siden

Å gå tilbake til det som funket i Bf3 og 4 høres ut som en veldig god ide. Jeg håper de også klarer å unngå for mye ‘jall’, som til dels preget BF5, og påvirkningen fra Battlefront som jeg synes rant litt for mye over fra BF1. 
 

Så håper jeg de ikke gir opp 128 spillere. Enda større og mer episke kamper kan fungere kjempebra, men må gjlres riktig. 

Fenris Helheim
7 måneder siden
herzeleid skrev:

Å gå tilbake til det som funket i Bf3 og 4 høres ut som en veldig god ide. Jeg håper de også klarer å unngå for mye ‘jall’, som til dels preget BF5, og påvirkningen fra Battlefront som jeg synes rant litt for mye over fra BF1. 
 

Så håper jeg de ikke gir opp 128 spillere. Enda større og mer episke kamper kan fungere kjempebra, men må gjlres riktig. 

Større kamper går ofte ut over kvaliteten på slagmarkene, bare se på de kjipe bretta til Planetside?? Husker ikke helt va det het. Og 2042 manglet mye i motsetning til bf5 der man ivertfall kunne bygge. 64 spillere med botter ala Titanfall for å gi mer fylde i noen situasjoner kunne vært bra, tenk sivile som løper rundt og politi i gatene i byene.
herzeleid
7 måneder siden
Fenris Helheim skrev (10 minutter siden):
herzeleid skrev (29 minutter siden):

Å gå tilbake til det som funket i Bf3 og 4 høres ut som en veldig god ide. Jeg håper de også klarer å unngå for mye ‘jall’, som til dels preget BF5, og påvirkningen fra Battlefront som jeg synes rant litt for mye over fra BF1. 
 

Så håper jeg de ikke gir opp 128 spillere. Enda større og mer episke kamper kan fungere kjempebra, men må gjlres riktig. 

Større kamper går ofte ut over kvaliteten på slagmarkene, bare se på de kjipe bretta til Planetside?? Husker ikke helt va det het. Og 2042 manglet mye i motsetning til bf5 der man ivertfall kunne bygge. 64 spillere med botter ala Titanfall for å gi mer fylde i noen situasjoner kunne vært bra, tenk sivile som løper rundt og politi i gatene i byene.

Jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være noen automatikk i det. Det finnes eksempler der det fungerer dårlig slik det også finnes eksempler der det fungerer godt (eks. "hell let loose"), men det må gjøres riktig. 

Siste fra forsiden