– Grand Theft Auto V er så imponerende at jeg blir deprimert

Metal Gear Solid-skaperen digger den nye PlayStation 4-traileren.

Hideo Kojima lot seg begeistre av Grand Theft Auto V for PlayStation 4, Xbox One og PC.
Rockstar/Youtube
Vis mer

Rockstars seneste storverk Gran Theft Auto V har allerede gått sin seiersgang verden over, og sørget for masse klirrende mynt i kassa for utgiveren Take Two.

Tidligere denne måneden ble det dessuten kunngjort at spillet også kommer til PC, PlayStation 4 og Xbox One i en overhalt utgave, og vi har allerede sett klare bevis på at de grafiske forbedringene blir høyst merkbare.

Kojima imponert

Det er tydeligvis ikke bare publikum som har latt seg begeistre av den nye versjonen av Grand Theft Auto V. I et intervju med magasinet CVG må den kjente Metal Gear Solid-skaperen Hideo Kojima også medgi at han fikk bakoversveis av PlayStation 4-traileren av spillet.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain får også en åpen verden.
Konami
Vis mer

– Det Rockstar har skapt og den verdenen de har lagd er superimponerende. Da jeg så PlayStation 4-versjonen for noen dager siden ble jeg deprimert igjen. Kvaliteten de demonstrerte i traileren var virkelig imponerende, sa Kojima.

– Kan ikke sammenlignes

Til tross for at Kojima også skal prøve seg med en åpen verden-tilnærming i det neste Metal Gear Solid-spillet The Phantom Pain, ser han likevel ikke på Grand Theft Auto V som en direkte konkurrent.

– Det er litt annerledes, fordi Rockstar går i en helt annen retning enn det jeg forsøker å skape. Når vi sier at vi lager et åpen verden-spill høres det ut som om vi prøver å gjøre det samme som dem, men dette er veldig annerledes. Jeg prøver å lage et åpent infiltrasjonsspill, sa Kojima til CVG.

Grand Theft Auto V til PC, PlayStation 4 og Xbox One skal slippes til høsten. Metal Gear Solid V: Phantom Pain har ennå ikke fått en lanseringsdato, men kommer trolig i 2015.

Prologen til Phantom Pain slo ikke an hos vår anmelder: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes er solid, men også meningsløs »

Traileren for Grand Theft Auto V til PlayStation 4. Vis mer
Ledige stillinger
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (7)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Boss-Znakemaster
11 år siden

Huff, stakkars kojima. Fyren må jo ende opp nu med å få teamet sitt til å jobbe dobbel overtids crunchtime for å presse ut dobbelmax av phantom pain for at det skal få høyest mulig review scores.

 

Personlig så selvom Ground Zeroes er sykelig kort så har jeg ALDRI vært så imponert over konsollgrafikk som det jeg er av hver gang jeg spiller det spillet. Detaljene som er i omgivelsene og annsiktene slår GTA5 ned i støvlene.

 

Har aldri gjordt noe tvil om at Åpen verden sjangeren er min favoritt type spill rett å slett fordi den kan være den salige blandingen av episke skytescener, men også nirvanisk avslappende utforsking for å se etter nye ting og hemmeligheter.

 

Er noe som jeg har blidd meget vant med innenfor GTA serien selvom GTA5 tok det ett godt steg videre. Skal virkelig bli tøft å se GTA5 igjen i ny drakt, men har enda ikke fådd smaken av hvordan MGS vil være når det slipper deg fritt ut til å vandre.

Lurer på hvor stort landskap f.eks du får i Phantom Pain til å vandre rundt i. Bare det vi så i E3 2013 traileren virket lovende stort.

 

Om Ground Zeroes skal være noe å gå etter blir det iallefall å være store detaljrike militærbaser. Følelsen av dem kommer nokk til å være drastisk annerledes når man først spotter dem fra en mil unna for å så begynne å planlegge taktikk for hvordan vei du skal innta den basen. Kojima-san har lite å bekymre seg for. Allerede 16 September i fjord landet GTA5 til 360 i postkassa mi. Selvom jeg virkelig gleder meg igjen for å spille det på PC så er "hypen" min forsvunnet, iallefall 97%.

Phantom Pain derimot, det gleder jeg meg fortsatt like mye å spille og skal forhåndsbestille det straks det nærmer seg lansering.

laurell
11 år siden

*snip

 

Konami / Kojima viser i dag 30 min gameplay fra PP, som bare ble visst for 300-400 stk på E3. Klokken 12 norsk tid!

 

http://www.konami.jp/kojima_pro/station/jp/

Spartapus
11 år siden

Kojima bør heller fokusere på sine egne spill, som er minst like gode som GTA-serien.

N35N0M
11 år siden

(...)

Lurer på hvor stort landskap f.eks du får i Phantom Pain til å vandre rundt i. Bare det vi så i E3 2013 traileren virket lovende stort.

(...)

 

Skal være ca. 200x større enn det du fikk spille på i Ground Zeroes. Om du har et forhold til de tidligere MGS-spillene, kan dette sammenligningskartet gi deg en ide av hvor fantastisk stort spillverdenen til Phantom Pain blir: http://www.metalgearinformer.com/wp-content/uploads/2014/06/MGSV-Map-Size-Comparison-1.jpg

Skjeggape
11 år siden

 

(...)

Lurer på hvor stort landskap f.eks du får i Phantom Pain til å vandre rundt i. Bare det vi så i E3 2013 traileren virket lovende stort.

(...)

Skal være ca. 200x større enn det du fikk spille på i Ground Zeroes. Om du har et forhold til de tidligere MGS-spillene, kan dette sammenligningskartet gi deg en ide av hvor fantastisk stort spillverdenen til Phantom Pain blir: http://www.metalgearinformer.com/wp-content/uploads/2014/06/MGSV-Map-Size-Comparison-1.jpg

 

 

Jeg skjønner ikke det kartet der.

Antar at selve kartflaten skal representere Phantom Pain, men hvordan sammenligner dem det spillet opp mot de tidligere spillene? Jeg ser bare spillene oppført etter når de ble sluppet.

Siste fra forsiden