Telialigaen - League of Legends

Vant toppoppgjøret: – Lite motstand

Riddles ADC-spiller Noman «Nomi» Ahmad er ikke videre imponert over nivået 00 Nation viste i toppoppgjøret.

«Nomi» er ikke imponert over nivået motstanderne viste i Telialigaens hovedkamp.
Mohammed Barzinje/Riddle

SLIK ENDTE TREDJE RUNDE AV TELIALIGAEN

Vis mer

SØNDAG 12. SEPTEMBER
Bifrost 2 - 0 Rich Gang
Bitfix 1 - 2 HyFerion5
00 Nation 0 - 2 Riddle

TIRSDAG 14. SEPTEMBER
KAOS 2 -1 Vanir

ONSDAG 15. SEPTEMBER
18:00 - Domino - Wizard

Se resten av kampene i terminlisten »

Tredje runde av Telialigaen League of Legends serverte oss en av de mest omdiskuterte oppgjørene gjennom sesongen - toppoppgjøret mellom 00 Nation og Riddle.

Det mange hadde trodd skulle bli et jevnt oppgjør mellom to av ligaens aller beste lag endte dog opp som en relativt ensidig seier, noe som også overrasket Riddles ADC-spiller Noman «Nomi» Ahmad.

– Seieren føltes ikke så bra som jeg hadde trodd, og jeg tror det kommer av at 00 Nation spilte veldig dårlig. Jeg vet at de kan være mye bedre enn det her, og det fikk vi dessverre ikke se. Det var lite motstand, sier han til Gamer.no etter seieren.

LES OGSÅ: Brages betraktninger: Lotto på tippekupongen

Slik ser tabellen ut etter tredje runde. Domino og Wizard har en kamp mindre spilt.
Telialigaen.no

– Jeg vet at jeg er en av de beste i ligaen

DISSE SPILTE FOR RIDDLE

Vis mer

Bor «Kektz» Jeršan (Top)
Ole-Martin «Ploxy» Glomsaas (Jungle)
Yebit «SlowQ» Seo (Mid)
Noman «Nomi» Ahmad (ADC)
Ali «BlazingFire» Sunbul (Support)

På forhånd av oppgjøret satte 00 Nations Omid «Touch» Rosander spørsmålstegn ved selvsikkerheten til Riddles ADC-spiller Noman «Nomi» Ahmad. ADC-spilleren selv stiller seg uforstående til utsagnet, og melder samtidig at hans selvsikkerhet er berettiget.

«Nomi» er fornøyd med lagets innsats.
Riddle Esports

– Jeg har ingen anelse om hvor hele den "selvsikker uten å ha vunnet noe før" kommer fra. Er man god, så er man selvsikker. Jeg vet at jeg er en av de beste i ligaen, og det legger jeg ikke skjul på, sier han til Gamer.no.

LES OGSÅ: «Dacreq» hentes inn som ekspertkommentator i Telialigaen

Ahmad har ikke lagt skjul på at han ønsker revansj mot 00 Nations «Touch» og «Chrisberg», og nå kom den endelig. Likevel forteller Ahmad at den manglende motstanden ødela noe av den gode følelsen.

– Jeg er veldig fornøyd med vår egen innsats. Vi spilte ganske bra, og gjorde kampene enkle for oss selv tross noen feil her og der. 00 Nations Bot Lane-spillere viste dog ikke sitt toppnivå, så revansjen var ikke så god. Håper at det blir bedre i finalen.

Les også
AW3 er Norges beste Rocket League-lag

Ikke imponert over søndagens nivå

DISSE SPILTE FOR 00 NATION

Vis mer

Kallon «Kerberos» Ram (Top)
Anders «Sharp» Lilleengen (Jungle)
Øyvind «Erixen» Eriksen (Mid)
Lars «Chrisberg» Christiansen (ADC)
Omid «Touch» Rosander (Support)

«Touch» er ikke fornøyd med nivået 00 Nation viste mot Riddle.
Eivind Von Døhlen/Good Game

00 Nations Support-spiller Omid «Touch» Rosander delte sin slagplan med Gamer.no i forkant oppgjøret mot Riddle - å utnytte Riddles påståtte svakhet i Bot Lane.

Det viste seg imidlertid å bli en vanskelig oppgave for Rosander og resten av gjengen. Til Gamer.no forteller han at han ikke var imponert over nivået i kampen.

– Vanskelig å sette fingeren på hva som gikk galt. Vi spilte på 20%, og var ikke i nærheten av nivået vi har på trening, så det var litt flaut. Riddle må nok litt opp med nivået om de skal klare å slå oss når vi har dagen. Som jeg har sagt tidligere er både vi og Riddle de beste lagene i ligaen, men jeg syns nok ikke at prestasjonen på søndag var noe å skryte av. Satser på at det blir bedre inn mot sluttspillet.

LES OGSÅ: Her er høstens League of Legends-lag

Ettersom Telialigaens sluttspill består av fire lag betyr ikke tap mot Riddle at 00 Nation er ute av kampen, og Rosander virker sikker på at det blir både sluttspill og revansj for laget.

– Bot Lane-spillerne til Riddle spilte greit på en dag vi var dårlige, og det skal de ha ros for. Å tape i en best av tre-kamp i seriespillet betyr egentlig ikke så mye i lengden. Det er når sluttspillet starter at det virkelig gjelder, sier han til Gamer.no.

Siste fra forsiden