Dragon Age: The Veilguard - kampsystem

Dypdykk i kampsystemet til Dragon Age: The Veilguard

EA

TLDR

  • Bioware avslørte detaljer om kampene i Dragon Age: The Veilguard i en lengre videopresentasjon.
  • Det er tre forskjellige klasser å velge mellom – Warrior, Rogue og Mage – med en rekke tilpasningsmuligheter for spillestil.
  • Spillere får ikke direkte kontroll over medhjelperne sine, men kan gi dem ordre om å bruke ulike egenskaper og angrep.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

Bioware benyttet helgen til å dele flere detaljer om Dragon Age: The Veilguard. Denne gangen var det kampsystemet som fikk fokus, med en omfattende presentasjon av de ulike spillestilene.

Hvordan kampene fungerer ble presentert i en lengre videopresentasjon. Denne kan du se nedenfor, men utvikleren påpeker at den inneholder mindre historieavsløringer fra spillet.

I rollen som hovedfiguren Rook får spillere velge mellom tre forskjellige klasser – Warrior, Rogue og Mage. Disse har igjen ulike spesialiseringer, som lar deg tilpasse sin spillestil etter hva som passer best.

Slik blir kampsystemet i Dragon Age: The Veilguard. Vis mer

På det mest grunnleggende består kampene av lette og tunge angrep, hopping og rulling. Videre kan man spe på med angrep på avstand, blokkeringer og pareringer, samt mer spesialiserte angrep og egenskaper basert på klassen du velger.

I kamp har man også med seg medhjelpere. Disse får man ikke direkte kontroll over, men Rook kan be dem om å utføre diverse angrep. Slik får man kombinere evner og takle spillets ulike fiendetyper. Du kan lære mer om kampsystemet, inkludert om Rooks Ultimate-angrep, i videoen lenger opp i artikkelen.

Dragon Age: The Veilguard kommer til PC, PlayStation 5 og Xbox Series X/S den 31. oktober.

LES OGSÅ: Slik blir Dragon Age: The Veilguard på PC »

Ledige stillinger
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
IT Engineer – Cegal
Søknadsfrist:
31.03.2025
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (7)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
bubba477
7 måneder siden

Dette ser ut som et mobilspill.

Medlem-544648
7 måneder siden
bubba477 skrev (9 minutter siden):

Dette ser ut som et mobilspill.

Min første tanke også. 

Elgen-Hansi
7 måneder siden

Companions ser ut til å ha blitt fullstendig droppet, utover å bare være tilstede og ta agro. De gjør ikke nevneverdig skade, de har ikke health bar, de teleporterer inn når du bruker special skillsene deres... 

Men det som plager meg mest er faktisk grafikken. Darkspawn ser ut som mobs fra et barnespill, og alt er gjort superstylisert.

At DA:O aldri vil returnere har jo vært klart en stund, men her har de også droppa narrativstilen til hele DA universet :( Trodde aldri det skulle komme et DA jeg ikke kjøper, men denne lever farlig!

Gunfreak
7 måneder siden

Som nevnt, 1 av 3 DA spill var bra og det er snart 20 år siden det gode spillet ble laget. Og siden Bioware ikke har presterte noe veldig imponerende siden ME3(selv om jeg syns Andromeda var bedr enn mange mente) så skulle det vel mye til at DA4 skulle være brukbart.

Rart at Bioware for bestå mens andre utviklere som presterterer mye bedre blir lagt ned.

Snøspade
7 måneder siden

Sukk... EA og Bioware gjør alt de kan for å drepe gode franchiser. Her trodde jeg at vi skulle få et voksent spill, en oppfølger til DA1, 2 og 3, men i stedet lager de WoW Mobile på amfetamin. De kunne valgt å ta inspirasjon fra Elden Ring og Dark Souls. Eller bare fortsette fra DA3. Men i stedet gikk de for Fortnite, WoW og Generic Mobile Fantasy Game.

 

5 hours ago, Elgen-Hansi said:

Men det som plager meg mest er faktisk grafikken. Darkspawn ser ut som mobs fra et barnespill, og alt er gjort superstylisert.

Dette. Vanskelig å ta det seriøst når de ser ut som froskemenn fra et mobilspill for barn. Og alt for mye glitter og farger. Ser ut som Marvel-møter-WoW, så mye som "helten" bare teleporterer og zipper frem og tilbake med fyrverkeri og greier.

Grafikkstilen hadde vært helt grei, hvis de hadde sluppet det under en ny frachise, eller som et side-show spill. Ikke som Dragon Age 4.

Siste fra forsiden