Under tirsdagens presentasjon av Unreal Engine 5 kunne Crystal Dynamics avsløre at det har begynt arbeidet med et nytt Tomb Raider-spill.
Spillet utvikles i nettopp Unreal Engine 5, som nå er tilgjengelig for allmenheten. Ellers vet vi imidlertid svært lite om prosjektet, annet enn sjefsprodusent Dallas Dickinsons løfte om at det skal se kjempeflott ut.
– Målet vårt er å tøye grensene for visuell kvalitet og å levere et filmatisk actioneventyr av så høy kvalitet som fansen fortjener fra både Crystal Dynamics og Tomb Raider-serien, sa Dickinson.
Artikkelen fortsetter under Twitter-videoen.
Detaljer om plattform eller slippdato er foreløpig ikke spikret.
Crystal Dynamics har hatt ansvaret for Tomb Raider-serien i over 15 år, og har levert en rekke spill – inkludert seriens «reboot» i 2013 og det påfølgende Rise of the Tomb Raider. Eidos Montreal tok føringen på Lara Crofts forrige eventyr, Shadow of the Tomb Raider, men nå er Crystal Dynamics altså tilbake.
Utvikleren pusler også med et nytt Perfect Dark-spill. Opprinnelig ble Crystal Dynamics hentet inn for å assistere Microsofts The Initiative-studio med arbeidet, men rykter hevder at studioet nå har tatt over prosjektet.
LES OGSÅ: Kansellert Tomb Raider-spill skulle være skumlere og ha flere monstre »