Etter mange haltende år, traff Bloober Team endelig blink med nyversjonen av Silent Hill 2. Oppussingsarbeidet ble godt mottatt av både spillere og kritikere – inkludert vår egen Jørgen Bordal Andersen, som lurte på når utvikleren skulle få sjansen til å slå gjennom med noe helt eget.
Det skulle ikke bli lenge å vente, for forrige uke dro Bloober sløret av sitt neste grøsserprosjekt. Det heter Cronos: The New Dawn, og som utvikleren forteller er målet å bevise at Silent Hill 2-suksessen ikke bare var flaks.
I et intervju med Gamespot erkjente regissør Jacek Zieba at det polske studioet har bommet med spillene sine før.
Titler som Layers of Fear og The Medium fikk aldri helt den store oppslutningen, og fans uttrykte innledningsvis stor bekymring for hva Bloober ville få til med Silent Hill. Alt har imidlertid vært del av en utviklingsprosess, og teamet mener det endelig har fått skikkelig dreis på ting.
– Vi har lyst til å være et grøsserselskapet. Vi har lyst til å finne vår nisje, og vi tror vi har funnet vår nisje, så nå tenker vi at vi utvikler oss i takt med den. Hvordan det skjer er litt mer komplekst, men det skjer også organisk på en måte – som med Layers of Fear i 2016 – folk i studioet var sånn: «OK, vi har laget noen ræva spill før, men vi kan forandre oss», sa Zieba.
Hva fans kan forvente av Cronos: The New Dawn, kan du se i kunngjøringstraileren over. Spillet skal etter planen lanseres for PC, PlayStation 5 og Xbox Series X/S en gang til neste år.