Fallout 76

Bethesda trodde flere ville være interessert i Fallout 76s flerspillerkamper

– Vi ble litt overrasket.

Bethesda

Fallout 76 ble en eneste stor skuffelse for fans, og ikke minst for Bethesda selv. Teamet satset stort på spillet i forkant, men det endelige produktet fikk en veldig lunken mottakelse.

Wastelanders-utvidelsen tar enda et steg vekk fra den opprinnelige Fallout 76-opplevelsen.
Bethesda
Vis mer

Ved siden av spillets mange feil virket flere av klagene å handle om mangelen på et skikkelig tilbud for de som ikke var interessert i å slåss mot andre spillere. Ifølge Bethesdas sjef for markedsføring – Pete Hines – var det noe selskapet slettes ikke hadde forventet.

– Jeg tror vi ble litt overrasket over hvor få som egentlig hadde lyst til å være med på spiller-mot-spiller-kampene og hvor mange flere som var interessert i å heller gjøre oppdrag og utforske sammen med venner, sa Hines i et intervju med USGamer.

Som Hines forteller var planen å slippe spillet og så gjøre små justeringer etter hvert, basert på tilbakemeldinger fra fans. Han innrømmer imidlertid at teamet misforsto hva spillerne ønsket seg, spesielt da med tanke på flerspillerkampene.

Ettersom Bethesda har kommet seg over sjokket, har utvikleren begynt å forvandle Fallout 76 til et mer tradisjonelt Fallout-spill. 7. april kommer det neste og hittil største leddet i forvandlingsprosessen, nemlig Wastelanders.

Den omfattende utvidelsen introduserer en skikkelig kampanje, med haugevis av oppdrag å utføre og datastyrte figurer man kan møte på. Så får vi se om også Fallout 76 kan nå en ny storhetstid.

Bethesda skal også lansere Doom Eternal denne måneden.
Utvikleren viste nylig frem mer fra spillets kampanje »

Ledige stillinger
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (12)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
bubba477
5 år siden

Her bomma de totalt med hele spillet. Snakk om å ikke kjenne sin målgruppe. Legg ned dette makkverket, alle mann og kvinner på dekk for neste spill! Sørg for at Starfield blir magisk!

Zitrus
5 år siden

Bommet på hva spillerene ønsket?

Åja, så de trodde at folk ville ha en spill proppa med så mye bugs, feil og en inngame shop som prøver å lokke folk til å bruke enda mer penger på elending inn-game søppel til absurde priser?

De vet jo utmerket godt at spillet var totalt ødelagt ved realease og det er vel strengt tatt enda verre pr. dags dato med hacks, exploits og liknende.

Gunfreak
5 år siden

Nuke it from orbit, it's the only way to be sure.

Iki
5 år siden
Zitrus skrev (47 minutter siden):

 

...Åja, så de trodde at folk ville ha en spill proppa med så mye bugs, feil...

Tja, de fikk jo solgt alle de tidligere spillene sine med dette.

Fnix
5 år siden

Helt latterlig at de kan sitte som så store spørsmålstegn. Det virker som spill blir ikke laget lenger av spillere. Skulle tro at ingen av utviklingsteamet har engang prøvd spillet.

PvP'en var helt horribelt ubalansert, og jo lavere level man var jo høyere diminishing returns ga det, så lv 10 spillere gikk rundt å drepte lv 150.

Mange våpen var så sterke at det var oneshotting hele veien. Med VATS fikk man auto-aim og trengte bare å specce aim for mange våpen.

I tillegg ble hele seansen bare hopping, for enkelte armor bonuser krevde at man var i bevegelse, og de ble jo dupet i stor skala.

Bonusene var så grenseløst ubalansert at hvem ville egentlig bli ganket av en som juksa i spillet?

Siste fra forsiden