Civilization VII

Arbeidet er i gang med et nytt Civilization-spill

Samtidig melder Firaxis at både studiosjef Steve Martin og XCOM-sjef Jake Solomon gir seg.

Illustrasjonsbilde fra Civilization VI.
2K

Firaxis og 2K har avslørt at arbeidet er i gang med et nytt innslag i Civilization-serien. Utvikleren delte riktignok ingen detaljer om spillet, så hvorvidt det er snakk om Civilization VII eller et slags sidesprang er foreløpig uklart.

Nyheten ble avslørt i forbindelse med kunngjøringen om at Firaxis har fått ny sjef. Etter mer enn 25 år har Steve Martin nemlig valgt å trekke seg fra toppjobben, og bransjeveteran Heather Hazen kommer inn som erstatter.

– Jeg er kjempespent på å få muligheten til å videreføre studioets arv, og det begynner med kunngjøringen om at Firaxis har begynt utviklingen av det neste innslaget i den legendariske Civilization-serien. Jeg er heldig nok til å få jobbe med noen av bransjens beste utviklere, og vi har planer om å ta Civilization-serien til spennende nye høyder for de mange millionene med spillere vi har verden over, sa Hazen i en pressemelding.

Og det er ikke de eneste endringene hos Firaxis. Utvikleren melder nemlig at Jake Solomon også forlater sin post etter 23 år. Solomon var leder for XCOM-serien og for det nylig lanserte Marvel's Midnight Suns, men ønsker nå å prøve seg på noe annet.

– Jeg elsket å designe taktiske turbaserte spill, men tiden er inne for å la andre, smartere mennesker drive den sjangeren fremover. Hjernen min brenner for en ny drøm. På tide å jage den, skrev Solomon på Twitter.

LES OGSÅ: Den japanske rollespillserien Baten Kaitos får Switch-oppussing »

Ledige stillinger
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (2)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
loopiedoopie
2 år siden

Og for de som ikke har prøvd "Vox Populi" moden til Civ 5, så er den å anbefale veldig sterkt! Kjører fint på en laptop også.

EDIT: Gjerne også med "quicker turns" mod (vet ikke om den heter akkurat det).

The Avatar
2 år siden

Håper dei går litt tilbake til spelmekanikken i tidlegare spel i staden for å vidareutvikle Civ6. Sjølv om løysinga i Civ6 med å bygge tettstadar rundt bykjerna slik at byen blir større så synes eg at denne delen vart litt for mykje på detaljnivå når ein tross alt skal styre ein sivilisasjon frå vugge til grav. Det blir uansett aldri heilt realistisk med at nyetablerte byar aldri kan nå igjen byar som er fleire tusen år gamle.
Så håper at dei går for ein litt lågare detaljgrad til fordel for dei store linjene, og at dei fokuserer meir på dei ulike måtane å vinne spelet på. Eg vil gjerne har mykje meir diplomatiske alternativ, og ikkje minst smartare AI. Kanskje vi til og med får smarte nok datastyrte motstandarar til at vi kan velge høgare vanskelegheitsgrad utan at datamaskina tyr til juks. Det er sjølvsagt ei større utfordring og slå datamaskina som starter med fleire units og uendeleg med pengar, men det er ikkje like gøy.

Siste fra forsiden