Denne premierte turneringen er eksklusiv for alle spillere som har opprettet et Gamer CS:GO-abonnement (gratis i tre måneder, ingen bindingstid). Laget ditt må ha minst fem spillere med et slikt abonnement, og det er ikke tillatt å delta med spillere som ikke har tegnet abonnement før turneringsstart.
Torsdagens turneringen er den andre av en rekke premierte turneringer som kun blir tilgjengelig for Gamer CS:GO-abonnenter i sommer. De første turneringene vil være tilgjengelig for alle uansett ferdighetsnivå, men etterhvert som vi får samlet datagrunnlag kommer vi til å dele opp turneringene basert på rangering/seeding. Dermed sikrer vi jevnere og morsommere kamper, og at alle har muligheten til å vinne.
Turneringen har kun plass til åtte lag, og førstemann-til-mølla gjelder. Dersom et lag ikke sjekker inn i tide vil første innsjekkede lag på ventelista ta plassen.
Premie denne gangen: 1000 kroner til vinnerlaget!
Trenger du et lag å spille med? Prøv vårt Spillermarked »
Sjekk også: Slik oppretter du en klubb og et lag »
Overordnede regler:
- Turneringen benytter Gamer.no sitt generelle regelsett og spillereglene for Counter-Strike: Global Offensive. Hvis noen av reglene under er i konflikt med reglene på Gamer.no, så er det reglene under som gjelder
- Samtlige spillere må ha norsk statsborgerskap
- Innsjekking åpner klokken 18:00 og stenger 18:30. De som ikke sjekker inn i tide får IKKE delta i turneringen
- Alle kampene spilles som best av én, altså kun ett kart
- Kartet velges gjennom en veto-prosess mellom motstanderlagene. Hjemmelaget starter å velge bort. Kartet man står igjen med til slutt er det som skal spilles
- Kun disse kartene kan benyttes: Inferno, Cache, Cobblestone, Mirage, Nuke, Overpass og Train
- Samtlige kamper spilles på Gamer.no sine offisielle servere med EAC. Lagene bekrefter veto på kampsiden slik at admins kan sette opp server
- Lagene kan bytte ut spillere mellom hver kamp i turneringen, så lenge spillerne ble registrert i troppen før turneringsstart klokken 19:00
- Alle kamper spilles på nettet og de spilles fortløpende til turneringen er ferdig samme kveld
- Bruk alltid kommentarfeltet på kampsidene til å holde dialog rundt kampene slik at admins og andre lag blir oppdatert på fremgangen
- En kamp regnes som generert når den har fått to motstandere
- Lagene står selv ansvarlig for å følge med på turneringstreet slik at de er klare når man har fått en motstander. Dersom motstanderen ikke møter opp 15 minutter etter at kampen er generert, og dere ikke får tak i dem på kampsiden eller i spillet, melder dere fra om dette via «kontakt admin»-knappen på kampsiden. Dere vil da vinne på walkover
- Hver enkelt spiller skal ta opp og lagre POV-demo fra hver kamp i tilfelle det oppstår konflikter
- Ta bilde statusskjermen i console for å dokumentere hvem som spiller
- Alle spillere har ansvar for sin egen internettilkobling. Om en eller flere spillere mister tilkoblingen under en kamp så spilles denne videre frem til spilleren(e) som mistet tilkoblingen får koblet seg til serveren igjen
- Alle anklager om juks skal være veldokumenterte. En hver forespørsel om demo(er) skal inneholde en god begrunnelse, samt tidspunkt for når i spillet hendelsen(e) fant sted. Dersom slik minimumsdokumentasjon ikke foreligger, blir saken henlagt
- Administratorer kan velge å se nøye på jukseanklager først etter at turneringen er overstått. Dette for å sikre at andre lag ikke må vente på en omfattende etterforsking