Vi vil fremover kjøre en valgfri plasseringsturnering i forkant av sesongstart, for å bedre ha en oversikt over nivået til nye lag.
Format
Lagene deles inn i grupper på 4-6 lag, fordelt best mulig på nivå hvor man spiller opptil 2 best av en kamper hver dag. Kampene vil genereres mandag formiddag.
Lagene står fritt til å bli enige seg imellom om å bytte tidspunkt, og kampene kan spilles helt frem til 22. januar. Det er ikke noe straff for å ikke møte til kamp, men vi håper alle kan stille til så mange kamper de kan.
Slik setter du opp en privat kamp i Rocket League:
- En av spillerne på hjemmelaget lager en privat kamp ved å først velge «play online»
- Velg «create private match»
- Pass på at «joinable by» er satt til «name/password». Lag et navn og passord
- Spillere kan bli med i den private kampen ved å velge «play online» => «join private match»
Praktisk informasjon og viktige regler
- Turneringen benytter Gamer.no sitt generelle regelsett og spillereglene til Rocket League. Hvis noen av reglene under er i konflikt med reglene på Gamer.no, så er det reglene under som gjelder.
- Alt foregår på nettet
- Dersom motstanderlaget ikke møter opp 15 minutter etter at kampen er satt opp, og dere ikke får tak i dem på kampsiden eller i spillet, melder dere fra om dette på kampsiden. Dere vil da vinne på walkover.
- Match time = 5 minutes
- Kampene spilles uten mutators og i «soccer mode»
- Spillerne kan spille via PC, Playstation 4 eller Xbox One
- Bruk alltid kampens kommentarfelt for kampavvikling og kommunikasjon
- Ved problemer/spørsmål underveis, før eller etter kampen, brukes «kontakt admin»-knappen på kampsidene
- Begge lag har ansvar for og skal rapportere inn kampresultatet umiddelbart etter at den er ferdigspilt
- Denne turneringen er kun for norske deltakere, og all kampkommunikasjon skal foregå på norsk.
- Kampene spilles med inntil fem kart. Kampen er over når ett lag har tre seire
- Kun standardkartene kan benyttes. Dette inkluderer: DFH Stadium, Urban Central, Mannfield, Utopia Coliseum, Beckwith Park, Wasteland, AquaDome, Neo Tokyo, Farmstead, Salty Shores, Champions Field og Forbidden Temple
- Alle spillere har ansvar for sin egen internettkobling. Om en eller to spillere mister tilkoblingen under en omgang så spilles denne videre frem til spilleren(e) som mistet tilkoblingen får koblet seg til serveren igjen. Om alle spillere på et lag mister tilkoblingen så vinner motstanderlaget omgangen
- Lagre gjerne opptak/skjermbilde etter hver kamp, i tilfelle det oppstår uenigheter. Skjermbildene bør inneholde både lagoppstilling og resultat
- Dersom man ønsker å bruke andre farger på lagene enn det som er standard, så skal dette avtales på forhånd
- Alle anklager om juks skal være veldokumenterte. Saker uten dokumentasjon henlegges
Spørsmål? Ta kontakt på support@ggligaen.no.