Velkommen til vår smakebit av første sesong med North71 ligaen.
Vil du være med og skape Norges største Warzone liga ? Join vår Discord server for mer info ang liga, vi prøver så godt vi kan og svare på alle spørsmål hvis det skulle være noe. Custom game invite blir også gitt på Discord.
North71 Ligaen`s Discord server
Vi kommer til og ha en live stream med kommentering på kampene under alle events. Det er frivillig for deltagere å streame, men vi ønsker at de som har mulighet gjør dette. Uten POV streams så blir det ingen main stream. Det er pålagt 3 minutter delay (180 sekunder). Streamer man uten delay vil dette bli antatt som oppfordring til stream sniping. Alle som skal streame må registrere seg via Boom, mere info finnes på Discord.
Innsjekk åpner 17:00 og stenger 17:50. Det kommer en egen knapp samme sted man meldte seg på. Lag som ikke sjekker inn i tide får IKKE delta. Når man er sjekket inn er man sjekket inn for alle de kommende turneringsdagene, altså det gjøres kun en gang.
Premiepott:
Vi har lagt 2000 kroner i potten. Dette fordeles fra 1.-3. plass:
1. plass: 1200 kroner
2. plass: 500 kroner
3. plass: 300 kroner
Premier vil bli utbetalt etter siste event i sesongen.
Spillere som skal benyttes må være registrert i både klubb og lag før ligastart. Lagene kan registrere mere enn 3 spillere i både klubb og laget, men kun 3 spillere kan spille om gangen. Det er lov benytte seg av innbyttere så lenge de er registrert i klubben og laget før event start. Man kan ikke bytte lag så lenge sesongen har startet.
Kamptider:
Første event 17 Februar:
- Kart 1 : Start – 18:00
- Kart 2 - 4 : Starter 10 minutter etter forrige kart er ferdig, eller etter nytt avtalt tidspunkt
- Resultatliste vil bli vist senest klokken 22:00, det her er også deadline for å sende inn bildebevis!
Andre event 24 Februar:
- Kart 1 : Start – 18:00
- Kart 2 - 4 : Starter 10 minutter etter forrige kart er ferdig, eller etter nytt avtalt tidspunkt
- Resultatliste vil bli vist senest klokken 22:00, det her er også deadline for å sende inn bildebevis!
Tredje event 03 Mars:
- Kart 1 : Start – 18:00
- Kart 2 - 4 : Starter 10 minutter etter forrige kart er ferdig, eller etter nytt avtalt tidspunkt
- Resultatliste vil bli vist senest klokken 22:00, det her er også deadline for å sende inn bildebevis!
Lobby invitasjon:
Alle lag skal ha minst EN aktiv lagleder tilstede i denne discorden minst 30 minutter før turneringsstart. Det er lagets ansvar å sørge for at de får med seg viktig info som gis på Discord.
Det forventes at spillere er klare i lobby senest 10 minutter før oppsatt kampstart. Spillere får i tillegg 10 minutter til å komme seg inn i custom lobby.
Kampene foregår på en server som administrator setter opp. Informasjon om tilgang til den, vil deles på Discord-serveren.
En «CLAN TAG» vil bli delt ut på Discord før hver runde. Alle spillere skal sette inn det tildelte klanmerket før hver runde. Intet klanmerke på resultattavlen kan føre til null poeng den runden.
Hvert lag får tildelt spesifikk lagnummer i deltakerlisten på Gamer.no. Det finne to typer lagnummer, ett for påmeldte lag og ett for innsjekkede lag. Det er nummeret for innsjekkede lag som skal brukes. Disse blir oppdatert når innsjekking er ferdig 17:50. Altså, man skal ikke bruke det lagnummeret man får når man melder seg på, kun det som kommer 17:50. Alle spillere må selv sørge for at Squad nummer på Warzone henger sammen med lagnummer på gamer.no. Dersom det oppstår noe problemer rundt dette, kontakt en administrator på Discord.
!NB Fiks Loadout på Custom Games.
Loadouts på custom games er ikke de samme som på Online Warzone.
Poengoppsett:
1. plass: 20 poeng
2. plass: 15 poeng
3. plass: 12 poeng
4. plass: 10 poeng
5. plass: 8 poeng
6. plass: 6 poeng
7. plass: 5 poeng
8. plass: 4 poeng
9-16. plass: 2 poeng
+1 poeng for hver eliminering.
Innlevering av poengsum:
Lagkapteinen må laste opp et tydelig skjermbilde av både resultattavlen og kampplassering, som bevis på poengsummen i fra hver runde før innlevering stengetid på gamer.no inn under kamper seksjonen.
Mer informasjon om dette vil stå på Discord-serveren.
HUSK Å TA BILDE AV BÅDE RESULTATTAVLAEN OG KAMPPLASSERING KJAPT (GJERNE ØV PÅ DETTE I FORKANT)
Vi anbefaler sterkt alle å ta opp spillene dine som en reserveplan, i tilfelle du går glipp av resultattavlen eller kampplassering slik at du alltid kan spille spillet ditt på nytt og ta et skjermbilde av resultatene dine.
Skjermbildene må tydelig indikere:
- Kampplassering
- Antall elimineringer
Skjermbildene lastes opp med:
- 1 Bilde på totalt antall elimineringer
- 1 Bilde på kampplassering
Eksempel på kampplassering og resultattavle.
Andre retningslinjer:
1. Juks
I henhold til vanlig konkurranseavgjørelse, bruk av eksterne programmer for å forbedre ens spill vil resultere i en umiddelbar diskvalifisering.
Eksempler på cheats og parametre som ikke er tillatt:
- ESP
- Radar hacks
- Wallhacks
- Speedhacks
- Aimhacks
- Hitboks manipulering
- Teleportering
- Benytte bugs som gir en fordel overfor motstandere.
2. Administrators innblanding
En administrator kan når som helst ta en endelig beslutning og har siste ord dersom det ikke er noen klare retningslinjer å følge.
Skulle det oppstå en feil ved spill tjener som er til hinder for kampens videre forløp, og dette finner sted før første eliminering inntreffer, skal perioden startes på nytt. Dersom ovennevnte feil oppstår senere i spillet må administrator kontaktes og administrator må vurdere videre poengfordeling og/eller tiltak.
Ved tekniske problemer må det vurderes omstart av runden. Under følger en liste over hendelser som fører til omstart:
- Feil innstillinger på server.
- Kampen startes før alle er inne på server uten at fristen har utløpt.
- Administrator har også mulighet til å kreve at kampen startes på nytt dersom det oppstår andre situasjoner som krever dette.
3. Etter kampen
1. Ved turneringsspill regi skal administrator registrere resultatet i turneringsystemet.
2. Lagene er selv ansvarlige for å påpeke feilregistrerte poeng ovenfor administratorene.
3. Dersom noen lag trekker seg iløpet av turneringen, vennligst gi beskjed til en admin.
4. Handlinger som ikke er tillatt
- Teaming: Spillere som jobber sammen under kampene med motstander laget.
- Loot dropping: Legge fra seg loot med hensikt for at andre spillere kan plukke opp.
- Planlagt bevegelse: Avtale mellom 2 eller flere motspillere om og lande på spesifikt sted eller bevege seg gjennom banen i en planlagt måte før kampen starter.
- Kommunikasjon: Noen form for kommunikasjon med motstander lagene for og påvirke kampen, event, andre spillere eller spillet.
- Konto: Spille eller gi andre tillatelse til og spille på noen andres konto som er registrert i noen andres navn (oppfordre eller guide noen til og gjøre det).
- Makro: Bruke makro keys eller lignende til og automatisere spill handlinger.
- Ragequit: Leave eller koble fra spillet uten en gyldig grunn for og gjøre det.
Alle spillere skal oppføre seg på en ordentlig måte. Det er ikke under noen omstendigheter lov å komme med åpenbart støtende utsagn i in game Chat/Voice eller på Discord.