DETTE ER KVALIFISERINGEN TIL ÅRETS SISTE EPISODE.
I samarbeid med ESEN og MSI skal Gamer.no arrangere de norske kvalifiseringene til den femte sesongen av King of Nordic – et «kongen på haugen»-konsept mellom Norge, Danmark, Sverige, Finland og Island.
Kanskje er det ditt lag som består av morgendagens norske e-sportstjerner?
I King of Nordic kan hvem som helst delta og få et gjennombrudd nærmest over natta. Ideen handler om å skape en god og organisert ramme for semi-profesjonelle og amatører fra e-sporten i de nordiske landene. Ryker man ut får man ny sjanse neste uke, med mindre Norge faktisk vant. Forrige sesong klarte Norge seks slike seire på rad, og står dermed med rekorden.
Tidsplanen for den norske kvalifiseringen
Innsjekking: 14:00-14:30.
Innledende runder:
Runde 1: Klokken 15:00
Runde 2: Klokken 16:00
Runde 3: Klokken 17:00
Runde 4: Spilles ikke, de resterende lagene flyttes til en play-off hvor de møter de fire best seedede lagene.
Play-off:
Kvartfinaler: 18:00
Semifinaler: 19:00
Finale: 20:00
Counter-Strike-laget som seirer i denne norske kvalifiseringen representerer fedrelandet i et direktesendt nordisk ukesluttspill på Twitch fredag 16. desember.
Vinneren av den nordiske ukesfinalen blir sittende på tronen og er direkte kvalifisert til neste ukesfinale. Det er totalt ti episoder i løpet av sesongen.
Trenger du et lag å spille med? Prøv vårt Spillermarked »
Sjekk også: Slik oppretter du en klubb og et lag »
90 000 kroner i premiepotten i det nordiske sluttspillet
Premiepotten er fordelt over ti runder denne sesongen, og jo lenger man siter på tronen, jo mer kan man hente ut. Slik fungerer det:
1. gangsvinner: 4400 kroner
2. gang på rad: 4400 kroner
3. gang på rad: 18 000 kroner (jackpot)
4. gang på rad: 4400 kroner
5. gang på rad: 4400 kroner
6. gang på rad: 18 000 kroner (jackpot)
7. gang på rad: 4400 kroner
8. gang på rad: 4400 kroner
9. gang på rad: 18 000 kroner (jackpot)
10. episoden: 9000 kroner (uavhengig av nytt eller eksisterende lag)
Overordnede regler:
- Turneringen benytter Gamer.no sitt generelle regelsett og spillereglene for Counter-Strike: Global Offensive. Hvis noen av reglene under er i konflikt med reglene på Gamer.no, så er det reglene under som gjelder
- Samtlige spillere må ha norsk statsborgerskap
- Innsjekking åpner 14:00 og stenger 14:30. De som ikke sjekker inn i tide får IKKE delta i turneringen
- De fire antatt beste påmeldte lagene blir seedet rett inn i en egen play-off. De flyttes ut av denne turneringen, og møter de fire som har spilt seg opp til semifinalen her. Play-off er ventet å starte omtrent klokka 18:00.
- Lagene kan bytte ut spillere mellom hver runde i turneringen, så lenge spillerne ble registrert i troppen før turneringsstart klokken 15:00. Play-off-delen følger den samme tidsfristen
- Bruk alltid kommentarfeltet på kampsidene til å holde dialog rundt kampene slik at admins og andre lag blir oppdatert på progresjonen
- Alle kamper spilles på nettet og de spilles fortløpende til turneringen er ferdig samme kveld
- Lag står selv ansvarlig for å følge med på turneringstreet slik at de er klare når deres har fått en motstander. Dersom motstanderen ikke møter opp 15 minutter etter at kampen er satt opp, og dere ikke får tak i dem på kampsiden eller i spillet, melder dere fra om dette på kampsiden. Dere vil da vinne på walkover
- Alle kampene spilles som best av én, altså kun ett kart
- Kartet velges gjennom en veto-prosess mellom motstanderlagene. Hjemmelaget starter å velge bort. Kartet man står igjen med til slutt er det som skal spilles
- Kun disse kartene kan benyttes: Dust 2, Cache, Cobblestone, Mirage, Nuke, Overpass og Train
- Hjemmelaget har ansvar for å stille med spilltjener. Der hvor nødvendig kan bortelagets spilltjener benyttes
- Konfigurasjonsfilen fra Gamer.no skal kjøres før kamp
- Lagre demo fra hver kamp tilfelle det oppstår konflikter
- Ta bilde statusskjermen i console for å dokumentere hvem som spiller
- Alle spillere har ansvar for sin egen internettilkobling. Om en eller flere spillere mister tilkoblingen under en kamp så spilles denne videre frem til spilleren(e) som mistet tilkoblingen får koblet seg til serveren igjen
- Det er ikke tillatt med trener koblet til via spectate
- Alle anklager om juks skal være veldokumenterte. En hver forespørsel om demo(er) skal inneholde en god begrunnelse, samt nøyaktig tidspunkt for når i spillet hendelsen(e) fant sted. Dersom slik minimumsdokumentasjon ikke foreligger, blir saken henlagt
- Administratorer kan velge å se nøye på jukseanklager først etter at turneringen er overstått. Dette for å sikre at andre lag ikke må vente på en omfattende etterforsking
- Vinnerlaget kan ha inntil syv spillere i troppen som skal møte de andre nordiske landene