Velkommen til en ny sesong av Norges største satsing på e-sport!
Leter du etter påmelding til Telialigaen? Da har du kommet til riktig sted. Telialigaen har byttet navn til Good Game-ligaen.
Rekrutt er et tilbud til dere som synes det er for høyt nivå i den ordinære Good Game-ligaen, eller som er nysgjerrig på hvordan e-sport fungerer. Derfor er er det her en øvre grense på Platinum-nivå lavere i 3vs3 og 2vs2. Dette gir jevnere matching og dermed også morsommere kamper for alle. Målet er at det skal være mulig å senke skuldrene, men beholde noe av spenningen som organisert konkurranse kan gi.
Good Game-ligaen Rekrutt beholder strukturen med ukentlige kamper på forhåndsfastsatte datoer. Kampreglene er også de samme.
Når påmeldingen er over flyttes alle Rekrutt-lag inn i en egen avdeling i ordinær liga, slik at vi samler alt ett sted. Lagene deles inn i grupper på inntil 10 lag hver. Alle i samme gruppe møter hverandre én gang hver i et best av tre-oppgjør.
13 gode grunner til å delta i Good Game-ligaen!
Trenger du et lag å spille med? Prøv Spillermarkedet!
Svar på ofte stilte spørsmål (FAQ).
Finnes det rekrutt-ligaer i andre spill?
Absolutt! Vi har følgende tilbud:
- Counter-Strike 2
- League of Legends
- Rocket League
Når spilles kampene?
Sesongen starter torsdag 8. februar. Deretter er det ukentlige kamper frem til mai, med unntak av skoleferiene hvor det er ligapause. Lagene kan bruke kampsidene på Gamer.no til å bli enige om flytting av kamper, så lenge de spilles før neste serierunde. Siste serierunde kan ikke flyttes mer enn tre dager slik at tiebreaks ikke forsinkes.
Hele sesongens kampdager og tidspunkter ligger goodgameligaen.no.
Slik setter du opp en privat kamp i Rocket League
- En av spillerne på hjemmelaget lager en privat kamp ved å først velge «play online»
- Velg «create private match»
- Pass på at «joinable by» er satt til «name/password». Lag et navn og passord
- Spillere kan bli med i den private kampen ved å velge «play online» => «join private match»
- Skriv inn navn og passord som du får fra den spilleren som har opprettet den private kampen.
Praktisk informasjon og viktige regler
- Turneringen benytter Gamer.no sitt generelle regelsett. Hvis noen av reglene under er i konflikt med reglene på Gamer.no, så er det reglene under som gjelder.
- Alt foregår på nettet.
- To av tre spillere må være norske statsborgere.
- Kampene spilles i utgangspunktet på torsdager. Lag kan bli enige om ny dato/tid, men betingelsen for ny dato er at kampen spilles før påfølgende serierunde starter. Lag kan søke om utsettelse på e-post til support@ggligaen.no. Gyldig grunn for utsettelse ligger i Kamp- og konkurransereglementets kapittel 10.
- Dersom motstanderlaget ikke møter opp 15 minutter etter at kampen er satt opp, og dere ikke får tak i dem på kampsiden eller i spillet, melder dere fra om dette på kampsiden. Dere vil da vinne på walkover.
- Spillere må meldes på senest 1 timer før hver serierunde for å kunne delta. Spillere som meldes på senere kan ikke benyttes den aktuelle kampdagen.
- Lagene kan bytte ut spillere mellom hvert kart, så lenge spillerne ble meldt på 24 timer før kampstart.
- Match time = 5 minutes
- Kampene spilles uten mutators og i «soccer mode».
- Spillerne kan spille via PC, PlayStation, Xbox eller Switch.
- Bruk alltid kampens kommentarfelt for kampavvikling og kommunikasjon.
- Ved problemer/spørsmål underveis, før eller etter kampen, brukes «kontakt admin»-knappen på kampsidene.
- Begge lag har ansvar for og skal rapportere inn kampresultatet umiddelbart etter at den er ferdigspilt.
- I alle serierunder spilles det inntil syv kart. Kampen er over når ett lag har fire seire.
- Kun standardkartene kan benyttes. Dette inkluderer: DFH Stadium, Urban Central, Mannfield, Utopia Coliseum, Beckwith Park, Wasteland, AquaDome, Neo Tokyo, Farmstead, Salty Shores og Forbidden Temple.
- Kun stardardfarger og utseende på bilene er tillatt.
- Alle spillere har ansvar for sin egen internettkobling. Om en eller to spillere mister tilkoblingen under en omgang så spilles denne videre frem til spilleren(e) som mistet tilkoblingen får koblet seg til serveren igjen. Om alle spillere på et lag mister tilkoblingen så vinner motstanderlaget omgangen.
- Lagre opptak/skjermbilde etter hver kamp i tilfelle det oppstår uenigheter. Skjermbildene bør inneholde både lagoppstilling og resultat.
Spørsmål? Kontakt oss på support@ggligaen.no.