Den kanskje viktigste detaljen som kom frem under et intervju på Sony sitt japanske nettsted, er at PSP-versjonen av Gran Turismo 4 vil være så lik PS2-versjonen som mulig. Det vil ikke være snakk om noe simpelt lite bilspill her i gården - Yamauchi påpeker at ytelsen til en PSP er på linje med en PS2, og at spillene utviklet for denne håndholdte derfor kan være like avanserte som PS2-spill.
I forhold til de nøyaktige detaljene angående PSP-versjonen understreket Yamauchi imidlertid at det på det nåværende tidspunktet er umulig å fortelle noe helt konkret om denne versjonen. For øyeblikket jobber teamet med å finne ut nøyaktig hva de kan få til på maskinen, og hva som må legges til eller fjernes for å sørge for at Gran Turismo 4 på PSP blir så godt som det kan bli.
I tillegg til dette hadde Yamauchi litt å si angående den svært etterlengtede PS2-versjonen av spillet, som har blitt forsinket flere ganger. Han forteller at alle de essensielle detaljene er på plass, og at spillet er omtrent 75% ferdigutviklet. Som en bilsimulator er spillet allerede ferdig, men det gjenstår enda en del arbeid for å gjøre det til et underholdende bilspill.
Yamauchi fortalte også at Polyphony Digital planlegger å fortsette å legge til nye biler helt til siste stund, og at de vil kunngjøre en rekke detaljer om både biler og baner i løpet av de kommende månedene. Vi gleder oss i alle fall til å se hva de får til, og håper at spillet blir ferdigutviklet i år (slik planen er).