En av de største nyvinningene introdusert i World of Warcraft: Shadowlands er Torghast – en slags roguelike-modus der man kjemper seg gjennom etasje etter etasje i et tårn stappfullt av fiender.
Funksjonen fikk en del kritikk i vår anmeldelse, men har stort sett fått en positiv mottakelse fra andre spillere. Nye endringer til opplevelsen har imidlertid skapt uro blant fans den siste uka. Blizzard har fått med seg tilbakemeldingene, og lover nå å justere på Torghast.
Skal gå raskere
På Reddit og i sosiale medier har WoW-fans uttrykt stor skuffelse over den nye Torghast-opplevelsen. Kanskje viktigst er det at fiender har mye mer helse enn tidligere, som gjør at opplevelsen tar mye lenger tid enn før.
– Det som en gang tok meg omtrent 30 actionfylte minutter tar meg nå halvannen time med kjedsomhet. […] Blizzard gjør ikke engang Torghast vanskeligere, de har bare fått det til å ta mer tid, heter det i en Reddit-post som har fått over 11 000 tomler opp.
I en melding på spillets offisielle forum forklarer Blizzard at teamet hele tiden analyserer spillerdata fra Torghast og gjør endringer basert på informasjonen som kommer inn. Gitt alle tilbakemeldingene om at tårnet ikke lenger er så morsomt som før varsler utvikleren imidlertid en kursendring.
– Kort forklart ønsker vi å redusere hvor lang tid det tar å komme seg gjennom Torghast. Vi vil også øke effektiviteten for noen klassespesialiseringer som sliter mer enn andre og gi spillere flere valgmuligheter for hvordan de velger å takle utfordringene Torghast har å by på, skriver community-sjef «Kaivax».
For eksempel skal fiender tåle mindre og gjøre mindre skade på samtlige etasjer, både om man takler tårnet alene eller som en gruppe. Videre får man flere Anima-krefter – Torghast-spesifikke evner og egenskaper – å velge mellom, og en rekke av disse blir også mer effektive enn før.
Noen av endringene er allerede ute, mens andre skal rulles ut i løpet av fredag. Du kan se en fullstendig liste over de planlagte justeringene på Blizzards nettsider.