World of Warcraft har hatt en enorm suksess på markedet, både i USA, Europa og Korea. I Europa ble det skapt 290 000 kontoer den første helgen alene, og på det meste spilte 180 000 spillere samtidig. Nå er det over 500 000 aktive abonnenter i Europa, og 230 000 av disse har spilt samtidig.
I Korea har spillet i følge Blizzard fått den mest suksessfulle 100-dagers lanseringsperioden noensinne. World of Warcraft spilles i 75% av de koreanske internettkafeene (som er den primære arenaen for onlinespill i Korea). Slike internettkafeer abonnerer direkte på MMORPG-spill, og selger spilletid direkte til spillerne.
I Nord-Amerika fikk spillet over 200 000 abonnenter i løpet av de første 24 timene etter at spillet ble lansert, og i det samme tidsrommet ble spillet spilt av 100 000 spillere. Nå er det over 800 000 abonnenter i USA.
Blizzard forventer at suksessen fortsetter, og i tillegg til å bygge opp nye datasentre for de regionene spillet er lansert i, vil de lansere spillet i Kina i løpet av året. Kineserne er like ville etter World of Warcraft som folk i resten av verden, og her kom det inn 100 000 søknader om plasser på den åpne betatesten i løpet av den første timen. Kort etter den kinesiske lanseringen skal spillet lanseres i Taiwan og andre regioner.