Den 15. november inviterer Ubisoft på nye hackereventyr med lanseringen av Watch Dogs 2, men i første omgang er det bare konsollspillere som får ta del i moroa. Opprinnelig skulle samtlige utgaver av spillet slippes samtidig, men nå er PC-versjonen utsatt i to uker – til 29. november.
I en oppdatering på sine nettsider forklarer Ubisoft at utsettelsen var nødvendig for å garantere at alt det tekniske fungerer som det skal. Watch Dogs 2 på PC byr på en rekke plattformspesifikke grafikkfunksjoner, som blant annet støtte for 4K-oppløsning og ubegrenset bildefrekvens, og utvikleren vil sørge for at disse elementene møter teamets standarder.
PC-krav
I tillegg til utsettelsen avslørte Ubisoft de endelige systemkravene for Watch Dogs 2 på PC. Disse er som følger:
Minimumskrav:
- Operativsystem: Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 (64-bit)
- Prosessor: Intel Core i5 2400S 2.5 GHz eller AMD FX 6120 3.5 GHz
- Minne: 6 GB RAM
- Harddisk: 50 GB ledig plass
- Skjermkort (Nvidia): GeForce GTX 660 med 2 GB videominne
- Skjermkort (AMD): Radeon HD 7870 med 2 GB videominne
Anbefalt maskinvare:
- Operativsystem: Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 (64-bit)
- Prosessor: Intel Core i5 3470 3.2 GHz eller AMD FX 8120 3.9 GHz
- Minne: 8 GB RAM
- Harddisk: 50 GB ledig plass
- Skjermkort (Nvidia): GeForce GTX 780 med 3 GB videominne, GeForce GTX 970 med 4 GB videominne eller GeForce GTX 1060 med 3 GB videominne
- Skjermkort (AMD): Radeon R9 290 med 4 GB videominne
Lysskye aktiviteter i San Fransisco
Det neste Watch Dogs-spillet legger Chicago og Aiden Pearce bak seg, og introduserer en ny protagonist, ny by og en langt lysere og friskere fargepallett. Handlingen er satt til San Francisco, der vi trer inn i rollen som den unge og intelligente hackeren Marcus Holloway.
Da vi fikk prøve Watch Dogs 2 på årets E3-messe mente vår utsendte skribent at spillet tok mange steg i riktig retning, men han var ikke like fornøyd med alt:
– Spillet virker lysere og litt mindre alvorlig enn sin forgjenger, og tårnklatringen fra tidligere spill er endelig en saga blott. […] Mitt største ankepunkt med spillet er at du når som helst kan gjøre det til et generisk skytespill. Her har man en gyllen mulighet til å skape en spillopplevelse der et klokt hode vinner over rå styrke, men denne muligheten forsvinner det øyeblikket man drar frem et automatvåpen og begynner å skyte løs, mente Jens Erik Vaaler.
Vi fikk også intervjue seniorprodusent Dominic Guay om spillet.
Les hvordan Ubisoft skaper Watch Dogs 2s sømløse verden »