I dag kunne nettstedet HomeLanFed avsløre at sanntidsstrategispillet Conquest: The Frontier Wars får en etterfølger. På tross av at spillet generelt fikk svært god kritikk av pressen solgte det dårlig på verdensbasis, og i dag er det nok få som husker det. Conquest: Frontier Wars var et sanntidsstrategispill som foregikk i rommet, og det hadde mange spennende og innovative funksjoner.
I motsetning til i Homeworld og andre liknende romstrategispill, var spillområdet i Conquest: Frontier Wars i 2D. Slik kommer det også til å være i etterfølgeren. Når spillverdenen presenteres i 2D slipper folk å venne seg til å bruke et komplisert kamerasystem, noe som resulterer i at spillet blir mer oversiktlig og tilgjengelig. Ved å forenkle spillets versjon av verdensrommet håper Warthog Texas at spillet vil kunne appellere til flere spillere.
Conquest 2 kommer med fire spillbare raser og en hel rekke nye romskip, inkludert skip som er så kraftige at de kan ødelegge hele planeter. Romskipene er i full 3D, og kommer med en hel rekke lekre detaljer, som for eksempel bump-mapping. For øyeblikket ser det ut til at Conquest 2 vil komme på markedet til våren 2005.