Mange hadde høye forventninger til det Kickstarter-finansierte rollespillet Kingdom Come: Deliverance, men dessverre var spillet temmelig befengt med tekniske feil som førte til en litt lunken mottakelse. Nå har utvikleren delt litt mer informasjon om arbeidet med å fikse spillet – og hvor vanskelig jobben er.
Som blant andre VG247 melder har Warhorse Studios Dan Vavra fortalt litt om spillet under den nylig avholdte Reboot Develop-konferansen i Kroatia, hvor han uttalte at han på ingen måte er stolt av alle feilene.
Svært krevende testing
– «Bugs» er ekstremt vanskelig å teste. Vi endrer ett quest, og på en eller måte ødelegger dette et annet quest. For å teste det skikkelig må man spille det i 600 timer. Etter lanseringen så vi «bugs» som vi aldri før har sett, sa Vavra under konferansen.
Han la til at studioet nå er i ferd med å fikse majoriteten av feilene i spillet, men at de må ta seg god tid for å få jobben gjort skikkelig. I tillegg kunne han også avsløre at mer innhold er på vei til spillet, uten å dele flere detaljer om akkurat hva vi har i vente.
Warhorse Studios fikk det umiddelbart travelt med å fikse feil etter lanseringen, da spillet var infisert med en del alvorlige tekniske feil som ødela både quest-linjer og spillmekanikker. Utvikleren har tidligere innrømmet at de skulle brukt mer tid på polering i forkant av lanseringen.
Studioet har allerede sluppet flere større oppdateringer til spillet. Den seneste er 1.4.3-oppdateringen, som etter planen skal slippes en gang i løpet av denne uken, ifølge en Twitter-melding fra Warhourse Studios. Denne skal inneholde en lang rekke reparasjoner.
Her er vår anmeldelse av Kingdom Come: Deliverance: Var det verdt ventetiden?