I sitt siste nyhetsbrev har EA-eide Mythic Entertainment kunngjort at lanseringen av Warhammer Online har blitt flyttet fra høsten 2007 til 2008, for å forbedre spillets kvalitet før utgivelsen. I et intervju med GameSpot har Mythics Mark Jacobs fortalt litt mer om hvorfor spillet har blitt utsatt.
Kort fortalt, ønsker Mythic mer tid til å sørge for at spillet blir så godt som mulig, og at den ekstra utviklingstiden vil sørge for forbedringer i forhold til både presentasjonen, balanseringen og nettkoden. I tillegg planlegger de å legge til enda mer innhold enn det som opprinnelig var planen.
Jacobs fortelles også at det var Mythic som tok beslutningen om å utsette spillet, men at eierne deres i Electronic Arts støtter dem fullt ut. Alle som er involvert i utviklingen ønsker at spillet skal bli så godt som mulig, og hvis det krever noen ekstra måneder med utvikling, er dette noe de er villige til å akseptere.
Warhammer Online: Age of Reckoning er basert på det dystre Warhammer-universet, som er låst i en nærmest evigvarende krig. Det som først og fremst kjennetegner Warhammer-universet er de grusomme kampene og den mørke humoren. Som i andre fantasiunivers får vi alver, dverger og andre klisjeer, men de er langt sintere enn kompanjongene deres i Tolkien-universet og Dungeons & Dragons.
Mer informasjon om Warhammer Online finner du på spillets nettsted.