I et intervju hos nettstedet MMORPG.com har sjefen for utviklerstudioet Mythic Entertainment, Mark Jacobs, fortalt at butikkversjonen av Warhammer Online ikke blir like ambisiøs som tidligere planlagt.
Studioet har nemlig valgt å kutte bort fire av spillets seks originale byer. Opprinnelig skulle hver spillbar rase ha sin egen hovedstad, men nå vil vi i stedet kun få hovedstader for spillets to allianser.
Hovedgrunnen til at de fire andre hovedstadene måtte vike var at de ikke holdt en tilstrekkelig høy kvalitet, og at det ville ta for lang tid å sikre at alle byene ble like gode.
Som resultat av at fokuset nå flyttes helt og holdent over på to byer, lover Jacobs at de blir de beste byene til nå sett i et massivt flerspillerspill. I tillegg tror han spillernes opplevelse blir bedre og mer fokusert med to byer i stedet for seks.
I tillegg til at spillet har mistet noen byer, har det også mistet fire klasser (Choppa, Hammerer, Blackguard og Knight of the Blazing Sun). Grunnen skal være den samme som i forhold til byene, og Jacobs forteller at han tror det til syvende og sist vil resultere i et bedre spill.
Han forteller imidlertid at han skulle ønske Mythic ikke hadde blitt nødt til å gå til dette skrittet, men at han ikke vil utelukke at de kan dukke opp i spillet på et tidspunkt etter lansering.
Ellers kom det frem at Warhammer Online vil bruke Punkbuster-systemet for å unngå juks. Mer informasjon om denne etterlengtede konkurrenten til World of Warcraft og Age of Conan kan du finne på spillets nettsted.