Fjorårets desidert største spillduell stod mellom gigantene EA og Activision, med henholdsvis Battlefield 3 og Call of Duty: Modern Warfare 3 som utvalgte kamphelter.
I tenkeboksen
I et intervju med VentureBeat avslører nå EAs spillsjef, Patrick Söderlund, at selskapet nå vurderer en betalingsløsning for den populære skytespillserien. På direkte spørsmål om en slik løsning vil bli aktuelt i fremtiden, svarer Söderlund:
– Du kan trygt si at vi undersøker saken. Som alle andre selskaper ønsker vi å få mest mulig ut av investeringene våre og å få flest mulig til å spille produktene våre. Det kan ta oss i mange retninger, men vi snakker ikke egentlig om hvilken retning vi ønsker å gå helt ennå.
Söderlund kan ha latt seg inspirere av erkekonkurrentens betalingstjeneste, Call of Duty Elite.
Gjennom denne plattformen, som er felles for alle Call of Duty-spill fremover, kan spillerne sjekke all flerspillerinformasjon fra kamper som er spilt, i tillegg til at man kan dele videoklipp og skjermbilder.
Det kjøres også konkurranser og arrangementer gjennom tjenesten, og Elite-abonnentene får eksklusiv eller tidlig tilgang til ekstrainnhold til spillene.
Söderlund tar likevel ikke konkurransen med Call of Duty-serien så hardt.
– Jeg ser ikke på det som at vi må slå Call of Duty. Det er en skytespillserie, men en annerledes en enn den vi har. Jeg tror det er et marked for dem og det er et marked for oss.
Les også: Anmeldelsen av Battlefield 3 Les også: Anmeldelsen av Call of Duty: Modern Warfare 3