Voodoo Nights følger Jack og Samuel, to politifolk av den typen som ikke er redde for å bryte reglene for å få forbryterne bak lås og slå. Nå er de på jakt etter en brutal gjeng som terroriserer befolkningen ved hjelp av både konvensjonelle våpen og voodoo-magi. Heldigvis har Jack og Samuel et par ess i ermet de også.
Voodoo Nights fokuserer sterkt på lagarbeid, og for å gjøre det enkelt for spillerne å samkjøre handlingene sine, kan de hele tiden se hva partneren ser, via et lite kamera oppe i det venstre hjørnet av skjermen. Spillets voodoo-krefter inviterer også til samarbeid - for eksempel kan den ene spilleren løfte en fiende opp i luften slik at den andre kan skyte ham ned.
Om du ikke har mulighet til å spille mot andre, kan du likevel glede deg til et samarbeidspreget gameplay. I enspillermodus kan du når som helst veksle mellom de to personene, og du kan i tillegg gi ordre (av typen "go here", "attack him", "cover me") til partneren din ved hjelp av et enkelt brukergrensesnitt.
Selv om Voodoo Nights beskrives som et skytespill, forteller utviklerne at du får massevis av muligheter til å løse situasjonene du kommer opp i. Spillmiljøene er ødeleggbare, og selvfølgelig får vi realistisk fysikk. I tillegg får vi en "sakte film"-funksjon som kalles DeadTime.
Voodoo Nights kommer til PC og Xbox 360 (selv om Xbox 360-versjonen ikke offisielt har fått klarsignal fra Microsoft enda). Noen utgivelsesdato er ikke kunngjort, og vi vet ikke hvem som skal gi ut spillet.