World in Conflict utvikles av svenskene i Massive Entertainment, og skal lanseres av Vivendi Universal Games til våren (under Sierra-merket deres). World in Conflict foregår i en verden der Sovjetunionen fortsatt er en reell motstander for NATO-landene, og det hele starter med vestens største marerittscenario. Året er 1989, russiske tropper invaderer Europa og USA, og NATO-styrkene er på bakbeina.
Spilleren får rollen som en feltkommandant, og må kjempe for å ta tilbake de amerikanske byene en etter en, ved hjelp av noen av åttitallets heftigste militærmaskiner. Massive forteller at de ønsker å gi spillerne et stort antall taktiske muligheter. Fokuset er på selve kamphandlingene (fremfor ressursinnsanking), og ved å ta over kontrollpunkter rundt om på kartet, får du "taktiske poeng", som du kan investere i forsterkninger.
Ellers loves vi heftig grafikk (med avanserte fysikk- og lyseffekter) og ødeleggbare spillmiljøer, lagbasert flerspiller for opp til 16 spillere og fokus på raske, harde slag. Historien er skrevet av den kjente forfatteren Larry Bond, og spillet skal etter planen lanseres til våren neste år. Mer informasjon kan du snart finne på spillets offisielle nettsted (som for øyeblikket kun inneholder et lite forum).