Reflex er et skytespill av den gamle skolen. Her kan du se frem til superrask, arenabasert kamp, med massevis av spillmoduser, LAN-støtte og en spillmotor designet for en oppdateringshastighet på 120 bilder per sekund.
I tillegg lover de interessante funksjoner som muligheten til å designe nye nivåer mens man faktisk er i spillet, samt muligheten til å spille mot datastyrte botter som bruker samme type taktikk som menneskelige motstandere.
Reflex vil også få en enspillerdel, sannsynligvis litt som i de gamle Unreal Tournament-spillene. Her inkluderes også samarbeidsspill.
Utviklerne har sparket i gang en Kickstarter-kampanje for å sikre budsjett for å ferdigutvikle spillet. Det ser ut som utviklingen vil ta en god stund – datoen for den ferdige utgaven er satt til desember 2016 – men allerede tidlig neste år håper utviklerne å ha en spillbar versjon å by på.
Spillet har også en Greenlight-side, om du vil støtte utviklerne uten å åpne lommeboka.
Hva med noe som ikke er like langt unna?
Det er ikke så vanlig at en spilltrailer fokuserer på elementer man ikke finner i et spill, men det gjør traileren til førstepersonsskytespillet Toxikk. Hvis vi tar en titt på tingene utviklerne lover at spillet ikke kommer til å inneholde, skjønner vi kanskje hvorfor.
Ingen klasser, ingen figurnivåer, ingen startutrustninger, ingen regenererende helse, ingen «iron sight»-sikting og ingen «free to play». Eller, som utviklerne konkluderer, «ingen bullshit».
Noen ting lover imidlertid traileren at spillet skal ha, inkludert muligheten til å spille på enorme kart der man blant annet kan bruke ulike fly og andre kjøretøyer.
Toxikk vil snart bli tilgjengelig i «early access», og kan allerede forhåndsbestilles fra utviklerne. Mer informasjon finner du på det offisielle nettstedet.
Om du vil ha et tradisjonelt arenaskytespill som er tilgjengelig nå, kan du jo teste Shootmania Storm. Og la oss ikke glemme at det kommer et nytt Unreal Tournament-spill også.