EA har planer om å slippe store betalingsdemoer i et forsøk på å måle et spills popularitet før lansering. I praksis vil det være snakk om en veldig lang demo, noe i likhet med Battlefield 1943.
Dersom det kjøpes nok demoer, vil utgiveren produsere fullversjonen for salg i butikk, skriver Gamesindustry.biz.
Informasjonen kommer fra Visceral-sjefen Nick Earl via Wedbush Morgan-analytikeren Michael Pachter.
– Earl avslørte en strategi med å lansere premiuminnhold for salg i forkant av et ferdigpakket produkt, sier Pachter til nettsiden.
Ifølge Pachter vil premiuminnholdet koste mellom 60 og 90 kroner, og bli solgt via Xbox Live og Playstation Network.
– Earl tror at lanseringen av premiuminnholdet vil minske risikoen ved å fullføre og markedsføre fullversjonen av spillet, og fungere som et lavkosts markedsføringsverktøy, legger Pachter til.
Flere saker fra Spillmagasinet:
- – Ekstra innhold hindrer ikke bruktsalg
- Microsoft – Vi burde gjort mer
- Er dette spill eller pornofilm?
Overfor bloggen Kotaku avkrefter Electronic Arts bekymringer om at vanlige demoer vil begynne å koste penger.
Vi jobber med en mengde projekter for å levere premiuminnhold til forbrukere før, under og etter lansering et fullversjonspill. EA Sports, EA Games og EA Play eksperimenterer med ulike strategier for å levere ferskt innhold i et format spillere vil ha, sier EAs Jeff Brown til nettsiden.
– Det er per i dag ingen satt prisstrategi for hele EAs portfolio. Mange av forslagene inkluderer gratis innhold etter modeller lignende Madden Ultimate Team, Battlefield Heroes og Battlefield 1943. Ingen forslår å ta betalt for tradisjonelle gratisdemoer, sier han.
Denne artikkelen er levert i samarbeid med Spillmagasinet.no, men kan være endret og tilrettelagt for Gamer.no.