Hva gjør at Brothers in Arms skiller seg ut blant konkurransen? Hva er forskjellen mellom deres spill og Medal of Honor eller Call of Duty?
RP: Brothers in Arms er mer ekte. Brothers in Arms lar deg gi ordre til mennene dine – det er ikke bare skriptede sekvenser som i de andre spillene. Brothers in Arms har bedre grafikk og bedre teknologi. Brothers in Arms har større slagmarker og begrenser deg ikke til en korridor som de andre spillene. Noen ting som er like er at de alle har en tendens til å ha store øyeblikk. De store scenene som putter deg midt i seriøs kamp. Brothers in Arms tar dette enda et hakk videre, overalt.
Jeg syns den største forskjellen er at Brothers in Arms er basert på en sann historie.
Fortell oss litt om hvordan spillet blir spilt, betrakter du det som et realistisk spill?
RP: Spillet er fremdeles et spill. Hovedmålet er å underholde deg. Men, det er lagd for å gi deg en mer realistisk opplevelse av hvordan det var på den tiden. Du vil ikke finne magiske feltflasker som gir deg helse. Du vil ikke finne supersoldater som virker som de tåler hundre kuler. Du vil ikke finne AI som på en side aldri bommer, selvom de er en mil unna, men på den andre siden ikke er smart nok til å finne ut hvordan man går rundt en vegg, istedenfor å stå og støte mot den konstant.
Grafikken, fysikken, AI, våpenmodellene og skadesystemet er mer realistisk enn hva du har opplevd før. Det å kjempe i lag er mye mer realistisk, men enkelt å bruke.
Jeg regner med vi vil få se standardutvalget av WW2-våpen, som vi alle har blitt så godt kjent med over de siste årene, men gi oss en kjapp oversikt over våpnene og andre ting inkludert i spillet.
RP: Vi må gi deg alle våpnene som de ekte fallskjermjegerne hadde. Pluss at du kan plukke opp hvilket som helst våpen på slagmarken, som betyr at du vil få tilgang til alle våpnene tyskerne hadde. Det er noen få ting som virkelig var der som du ikke har fått oppleve i noen spill enda, og noen ting du har sett i spill før, men aldri med den mengden detaljer og presisjon som de har blitt gjenskapt med for spillet vårt. Når du ser nedover siktet på disse våpnene er det nesten nøyaktig slik de virkelig ser ut. Vi har mange av de virkelige våpnene selv og skyter med dem hele tiden – en av fordelene med å ha utviklingsstudio i Texas.
Hvilken ESRB-klassifisering vil spillet få? Vil vi få se blod og skade på modeller eller teksturer fra kuler og eksplosjoner?
RP: Spillet vil antakeligvis få klassifiseringen "mature" (voksen, red. anm.). Vevskade i krig kan være ganske voldelig og er simulert i Brothers in Arms til et punkt som gjør at det vil bidra til at spillet får klassifiseringen.
Har det blitt gjort noe for å støtte modifiseringssamfunnet med dette spillet? Kommer dere til å gi ut SDK eller editor til å lage brett?
RP: Vi vil snakke mer om dette siden. Vi syns denne slags saker er skikkelig kult.
Kan du avsløre noe informasjon angående fremtidige prosjekter? Noen ekspansjoner eller andre planer for Brothers in Arms-prosjektet?
RP: Vi har planer – som vi nesten ikke kan vente med å snakke om. Men for nå, så kan vi ikke vente med å spille fullversjonen av Brothers in Arms!Hva er spillets status og antatte utgivelsesdato?
RP: Spillet er veldig langt på vei. Vi skal velge en eksakt utgivelsesdato rimelig snart og vil fortelle om det da.
Noe du vil legge til?
RP: Sjekk ut forumene på www.gearboxsoftware.com for å prate med utviklere og fans av spillet, eller besøk Brothers in Arms teaser-websiden på www.brothersinarmsgame.com for mer info.