De relativt ferske spillutviklerne i Radiant Entertainment hadde et uferdig spill under beltet da de ble kjøpt opp av League of Legends-studioet Riot Games i 2016. Spillet de jobbet med gikk under tilnavnet Rising Thunder, og grunnen til at så mange la merke til oppkjøpet, var det faktum at Rising Thunder var et slåssespill.
Den gang var det ikke få som tenkte at dette før eller siden kom til å ende opp med et vaskekte slåssespill basert på nettopp League of Legends.
Det var imidlertid tre år siden, og siden den gang har det vært mer eller mindre stille fra Radiant Entertainment ... inntil nå. Sent fredag kveld, under EVO 2019, kunne nemlig studioets helt egne Tom Cannon endelig bekrefte det alle har trodd:
– Jeg kan bekrefte at vi jobber med et slåssespill for Riot. [...] Grunnen til at vi lagde Rising Thunder i utgangspunktet, var fordi vi følte at slåssespill fortjente å nytes av mange flere spillere [...] Det første skrittet var å lage et lite indieslåssespill – og det lærte vi mye av – og hos Riot forsøker vi å lage noe som spillere her (på EVO, journ. anm.) virkelig kan være stolte av, fortalte han direkte på EVOs Twitch-kanal.
Cannon fortsatte ved å forklare at de har jobbet lenge med prosjektet, men at de begynner å se framgang. Han bedyrer likevel at det fortsatt er lenge til spillet ser dagens lys.
Hva spillet kommer til å hete, hvilke plattformer det havner på og om det i det hele tatt er snakk om et spill med League of Legends-figurer i nevekamp, er fortsatt uvisst.
Forvent flere spennende avsløringer under EVO 2019:
Her er alt du trenger å vite om verdens største slåssespillturnering »