Gamer.no i ny fargedrakt

Vi endrer fargeprofil for å skille oss fra PressFire

Oransje er ut! Nå er vi blå.

Oppdatering 2. april: Dette var selvfølgelig en aprilspøk.

Helt siden oppstartsåret 2001 har vi i Gamer.no tviholdt på oransje som vår fargeprofil. Dette har gått igjen i logoer, og nettsidedesign opp gjennom årene, og vi har blitt ganske glade i vår gresskarinspirerte, høstduse farge.

Men siden 2008 har det oppstått et lite problem. Vi fikk en konkurrent på spillpressefronten som uheldigvis begynte å bruke samme fargeprofil i logoen sin. Og vi skjønner det jo egentlig: med et navn som PressFire, er det naturlig å ta i bruk en flammende oransjefarge i logoen.

Vi skjønner jo at det er vanskelig å se forskjell.

Vi tror at den temmelig samkjørte fargeprofilen mellom Gamer.no og PressFire har sørget for forvirring hos enkelte. En aprildag for noen år siden var det faktisk flere som mente de hadde sett Gamer.no-logoen på PressFire, og PressFire-logoen på Gamer.no.

Derfor har vi nå bestemt oss for å endre fargeprofil på Gamer.no. Fra og med i dag går vi over til et blått design. Det vil merkes mest i toppbanneret her på nettsiden, og i logobruk på sosiale medier og andre steder.

Slik vil artiklene se ut fremover.

Å endre fargeprofilen har vært et tungt valg, og vi kommer til å savne den fyrrige ildkonturen som har lyst opp alt fra krasse og hete anmeldelser til artikler om The Orange Box og oransjelysende Hellghast-øyne.

Sånn rent estetisk mener vi at blåfargen er beroligende, og vil sørge for en mer bedagelig leseropplevese – så kan PressFire få beholde den oransje fargen og gjøre hva de vil med den videre.

Vi tror denne nye blåfargen vil gjøre at vi skiller oss mer fra vår argeste konkurrent, og staker ut en ny kurs for Gamer.no i årene som kommer.

Så for å avslutte med et rim. Blått er godt! Oransje er … klor-a …nei, eeh, revansj… nei, det fungerer heller ikke…

Oransje er ut. Sånn.

Siste fra forsiden