Stalker 2: Heart of Chornobyl var langt ifra feilfritt da spillet kom ut i november. Etter en enormt utfordrende utviklingstid og gjentatte utsettelser var det imidlertid aldri aktuelt å flytte lanseringen enda en gang.
I et intervju med Eurogamer forklarte spillsjef Ievgen Grygorovych at teamet var fullstendig ødelagt etter flere år med utvikling, krig og stress.
– Du har ikke noe energi i det hele tatt, og så må du bestemme om vi skal gå løs på enda et maraton? Du kan bare ikke si ja, vi tar enda et maraton, fordi du er allerede helt ødelagt. […] Vi måtte bare si «la oss gjøre det frem til da – lanseringsdatoen – så mye som vi kan».
Grygorovych påpeker at selv om GSC Game World hadde tatt seg mer tid, ville det aldri nådd et punkt der alt var helt perfekt. Beslutningen ble derfor å lansere spillet slik det var den 20. november, og så ta fatt på jobben med finpuss.
Stalker 2 fikk en svært god mottakelse, med blant annet veldig positive brukeranmeldelser på Steam. Vår egen Gøran Solbakken kalte det et av årets beste spillopplevelser i sin anmeldelse.
Den siste uka har GSC sluppet flere oppdateringer for spillet, som allerede har ryddet opp i over 650 feil.
LES OGSÅ: Terraria-utvikleren utsetter oppdatering for å unngå overarbeid »