I Ubisofts nyeste finansmelding (PDF-format) kommer det frem at skytespillet Haze har blitt utsatt. Det var opprinnelig meningen at spillet skulle lanseres i løpet av årets første kvartal, men nå har utgivelsesvinduet blitt endret til Ubisofts neste finansår (som går fra 1. april 2007 til 31. mars 2008). Det er ikke klart hvorfor spillet har blitt utsatt.
Haze foregår tjue år inn i fremtiden, i en tid der regjeringene har begynt å la multinasjonale selskaper ta over militære operasjoner. Du spiller Jake Carpenter, som nylig har vervet seg for hæren til Mantel, og nå gleder du deg til å kjempe for den gode saken. Mantels soldater er nemlig verdenskjent for sin effektivitet mot terrorister, takket være høyteknologiske våpen og utstyr.
Ditt første oppdrag foregår i Sør Amerika, hvor Mantel kjemper mot en opprørergruppe som kalles The Promise Hand. Ting begynner bra, men etter hvert blir det klart at situasjonen ikke er helt som det burde være. I forhold til selve spillet, loves vi flott grafikk, intelligente motstandere og realistisk fysikk. Vi får kjempe både til fots og ved hjelp av ulike kjøretøyer.
Haze utvikles av Free Radical Design, et britisk studio som består av kjerneteamet fra Nintendo 64-klassikeren GoldenEye 007. Free Radical Design har tidligere laget titler som TimeSplitters og Second Sight. Med tanke på spillene på utviklerens rulleblad er det mange som forventer store ting av Haze.