Frontiers er et stort åpen-verden-spill som ifølge utviklerne skal kombinere følelsen av utforskning fra rollespillklassikere som The Elder Scrolls II: Daggerfall med det avslappende tempoet og de enkle spillmekanismene fra pek-og-klikk-eventyr.
Handlingen foregår på et over 60 kvadratkilometer stort kontinent hvor du kan dra hvor du vil, når du vil, og hvor du kan overleve ved å jakte, fange, fiske og koke forskjellige dyr og planter. Du kan også skape dine egne verktøy og hjelpemidler som i Minecraft, og det blir også mulig å lære magi.
Underveis vil du komme over hundrevis av bygninger som kan utforskes, og ofte skjuler de hemmelige ganger og skjulte rom. Spillet har også et interessant hurtigreisesystem der du i stedet for å teleporteres fra sted til sted ser figuren din ta reisen selv, i hurtig film.
Samlet budsjett på Kickstarter
Etter en mislykket folkefinansieringskampanje på IndieGoGo forsøkte Frontiers-skaperen seg på Kickstarter, der ting gikk langt bedre. I går passerte kampanjen målet sitt, på litt i overkant av 300 000 kroner. I dag har kampanjen akkurat passert det første ekstramålet, som sikrer flere ulike dyr i spillets verden.
Det er fortsatt 22 dager igjen av Kickstarter-kampanjen, så sjansene er store for at spillet når flere av ekstramålene sine før tiden er ute.
Frontiers skal komme til Windows, OS X og Linux, og hvis alt går etter planen vil det lanseres i januar neste år. Du kan ta en titt på spillets Kickstarter-presentasjon under artikkelen.
Les også: Sandkasserollespill inspirert av Minecraft
Les også: Anmeldelse: Expeditions: Conquistador