I Memory of a Broken Dimension har du fått tilgang på en slags emulator for et obskurt datasystem. Ved hjelp av et slags kartleggingsverktøy kan du utforske systemets data i 3D, men ting fungerer ikke helt glatt.
Ikke akkurat noe «Unix-system»
Verden du labber gjennom er nemlig svært fragmentert, og ofte er det umulig å se hva som er foran deg helt til du har vært der. Samtidig må du finne ut hvordan du skal gjøre nye områder tilgjengelige for utforsking.
Spillet skal være ikke-lineært, og by på åpne miljøer hvor du ofte står fritt til å velge hvilken retning du vil reise. Underveis skjer mystiske hendelser, og disse skal også være med på å sikre gjenspillingsverdien.
Memory of a Broken Dimension skal etter planen lanseres neste år. Utviklerne har lagt opp en Steam Greenlight-side der du kan stemme på det om du ønsker å hjelpe dem å få innpass på Steam. Vi loves uansett en Steam-fri versjon for de som foretrekker det.
Mer førstepersons utforsking av merkelige verdener finner vi i for eksempel FRACT, der verden er en gigantisk synthesizer.