Uncharted-forfatter starter indie-studio

Amy Hennig forlater EA og legger Star Wars på hylla.

Amy Hennig er mest kjent for å være manusforfatter i Uncharted-serien.
Sony
Vis mer

Amy Hennig, kreativ sjef og forfatter for de tre første Uncharted-spillene, har nå forlatt EA og er i ferd med å starte opp et eget indie-studio. Det bekreftet Hennig overfor nettstedet Eurogamer i forbindelse med Gamelab-konferansen.

Hun er allerede i gang med å snakke med folk om å stable det nye studioet på beina, og er blant annet interessert i å utforske VR-muligheter med det nye prosjektet.

– Jeg startet nettopp mitt eget lille uavhengige studio og jeg konsulterer med noen folk. Jeg håper å bringe noen folk om bord og vil gjerne har et lite selskap med rundt seks til åtte personer, 15 på det meste, og gjøre noen flere prosjekter, gjøre noe VR-greier – jeg konsulterer med noen VR-selskaper og gjør mye research for jeg har ikke spilt nok til å være fordypet i det, sa Hennig.

Usikkerhet rundt Star Wars-spill

På E3 2016 fikk vi en ørliten kikk på nå nedlagte Visceral Games' Star Wars-spill i form av dette skjermbildet.
EA
Vis mer

Akkurat hva vi kan vente oss av spill fra det nye studioet gjenstår å se. At Hennig nå har forlatt EA innebærer for øvrig også at hun ikke lenger er involvert i utviklingen av det nye Star Wars-spillet, som ifølge Hennig nå er «lagt på hyllen».

Hennig forlot Uncharted-studioet Naughty Dogs allerede i 2014 for å gå over til Dead Space-studioet Visceral Games, som skulle jobbe med Star Wars-spillet. Dette studioet ble lagt ned av EA i fjor etter at selskapet besluttet at spillet ble for lineært og dårlig tilpasset dagens spillere.

Hva som skjer med Star Wars-spillet, som det først dukket opp opplysninger om i 2014, hersker det litt usikkerhet rundt. I mars i år dukket det nemlig opp informasjon via jobbutlysninger som tyder på at EA er i full gang med et Star Wars-spill som foregår i en åpen verden. Ifølge Hennig jobber det aktuelle EA Vancouver-studioet imidlertid nå med noe «ganske annerledes», uten at det er klart hva.

Les også: Dette er noe av det nye som kommer i The Last of Us Part II »

Ledige stillinger
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (3)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
PgUp
7 år siden

Star Wars lisensen skulle aldri gått til EA. 

Nit-0.0
7 år siden

La oss huske tidlige Star Wars spill hjertelig: https://www.youtube.com/watch?v=Zjeu2SmP_RE

Randalf the Black
7 år siden

EA har ikke bakkekontakt, langt mindre kontakt med den gjennomsnittlige gamer..

 

EA har tre kriterier de vil ha i spillene sine:

 

1. Online Multiplayer

2. Scoreboards

3. Mikrotransaksjoner, helst i form av lootcrates.

 

Drømmen min hadde vært om Bioware veteranene slo seg sammen og lagde et episk single player spill. Slik de gjorde før.

Jeg liker Inquisition og Andromeda, men Anthem blir nok spikeren i kista for Bioware.

Blir Anthem en suksess får nok ikke Bioware gjøre noe annet enn å skvise ut multiplayer drit til det spillet i årevis. For deretter å lage Anthem II og Anthem III osv.

Flopper Anthem så blir nok Bioware nedlagt, det nyeste offeret på alteret til EA.

 

Uansett, RIP Mass Effect og Dragon Age. Noen av mine favoritt universer i spillverdenen.

Siste fra forsiden